مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

هفتم اردیبهشت‌ماه جلسه ستاد ملی زن و خانواده تشکیل می‌شود ویکی از مواردی که در دستور کار آن قرار دارد، بررسی بیمه زنان خانه‌دار است.

خانه داری

مریم مجتهد‌زاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری با اعلام این خبر به ایسنا گفت: سال گذشته بیمه زنان خانه‌دار را تدوین و برای ارائه به ستاد ملی زن و خانواده آماده کردیم. وی درباره بیمه مهریه اظهار کرد: بیمه مهریه جزو کارهای مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری نبوده است، بلکه در یکی از جلسات با وزیر دادگستری یکی از مسئولان مرکز امور زنان پیشنهاد آن را مطرح کرد. بنابراین پیگیر اجرایی شدن آن نیستیم.

طرح بیمه زنان خانه‌دار از سال82 به‌صورت آزمایشی در پنج استان کشور به اجرا درآمد اما پنج سال بعد از سوی دولت لغو شد، پس از آن مرکز امور زنان و خانواده تلاش کرد تا طرح دیگری را با همین نام به تصویب و اجرا برساند اما این کار تا‌کنون عملی نشده است. شهلا میرگلوبیات نماینده مجلس هفته گذشته درباره این طرح گفت:

در بودجه سال92 نیز اعتباری برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار تعیین نشده است و امسال هم بعید می‌دانم این طرح به نتیجه برسد. ما جلساتی هم با نماینده بیمه تأمین اجتماعی داشتیم و آنها مطرح کردند که خانم‌ها باید بخشی از حق بیمه را پرداخت کنند که این برای بسیاری از خانم‌ها امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 209267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز