همشهری آنلاین: معاون هماهنگی و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از بررسی شروط ضمن عقد طی نشستی خبر داد و گفت: شروط ضمن عقد از جمله مسائلی است که هم در سطح بین‌المللی و هم ملی مطرح است.

زنان

سوسن صفاوردی در گفت و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: شروط ضمن عقد یکسری نقاط ضعف و قوت برای زنان به همراه دارد که باید این نقاط در عرصه‌های بین‌المللی پررنگ شود و با پررنگ شدن این نقاط قوت به شبهاتی که مدام توسط بیگانگان به آنها دامن زده می‌شود پایان می‌دهد.

وی ادامه داد: شروط ضمن عقد هرچند ملی به نظر می‌آید؛ اما هر پیشنهاد یا اصلاحی که مطرح و مواد تکمیلی به آن اضافه شود در عرصه بین‌المللی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی در زمینه شروط ضمن عقد، تصریح کرد: در سطح بین‌المللی نیز افراد باید بدانند که چه حقوقی بر آنها اعاده شده است و آنان از حقوق خود آگاه شوند. البته در عرصه بین‌المللی نیز باید اطلاع‌رسانی کافی انجام شود، چرا که در شروط ضمن عقد به موضوع حقوق زنان می‌پردازد و بنابراین لازم است که در عرصه بین‌المللی نیز به این موضوع بیشتر پرداخته شود تا شبهات ایجاد شده از سوی افراد مغرض، خنثی‌سازی شود.

وی در ادامه گفت: در عرصه بین‌المللی به علت نبود اشراف نسبت به شروط ضمن عقد، درباره آن شبهاتی مطرح می‌شود، در صورتی که اگر شروط ضمن عقد را به طور دقیق بنگریم، زن می‌تواند درحین عقد، حقوق خود را مطالبه کنند.

وی ادامه داد: هر موضوعی که مصوب می‌شود ما باید مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم در مرحله اجرا چگونه اعمال می‌شود و مشخص شود چه نقاط ضعف، موانع و چه نقاط قوتی دارد و ضمن اینکه هر حرکتی که در سطح ملی در راه تأمین حقوق و قوانین ملی و تامین امنیت حقوقی صورت می‌گیرد قطعا در عرصه بین‌المللی نیز کارنامه موفقی برای ما خواهد داشت که می‌تواند به عنوان یک الگو مطرح شود و باعث رفع شبهات شود.

کد خبر 211449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز