همشهری‌آنلاین: معاون هماهنگی و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از بررسی شروط ضمن عقد طی نشستی خبر داد و گفت: شروط ضمن عقد از جمله مسائلی است که هم در سطح بین‌المللی و هم ملی مطرح است.

ایسنا نوشت: سوسن صفاوردی با اعلام این خبر اظهار کرد: شروط ضمن عقد از جمله مباحث حقوقی است که در عرصه بین‌الملل درگیر آن هستیم. این شروط هرچند ملی به نظر می‌آید؛ اما هرپیشنهاد یا اصلاحی که مطرح و مواد تکمیلی به آن اضافه شود در عرصه بین‌المللی هم مورد استفاده ماست.

وی در ادامه گفت: درعرصه بین‌المللی به علت نبود اشراف نسبت به شروط ضمن عقد، درباره آن شبهاتی مطرح می‌شود، در صورتی که اگر شروط ضمن عقد را به طور دقیق بنگریم، زن می‌تواند درحین عقد، حقوق خود را مطالبه کنند.

معاون هماهنگی و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی در زمینه شروط ضمن عقد، اظهارکرد: این کار هم باید در بعد ملی به ویژه در میان زنان انجام شود تا آنان از حقوق خود آگاه شوند. البته در عرصه بین‌المللی نیز باید اطلاع‌رسانی کافی انجام شود، چرا که در شروط ضمن عقد به موضوع حقوق زنان پرداخته شده است. بنابراین لازم است که درعرصه بین‌المللی نیز به این موضوع بیشتر پرداخته شود تا شبهات طرح شده از سوی افراد مغرض، خنثی‌سازی شود.

صفاوردی درباره برگزاری هفته‌های دوستی با کشورهای تونس و پاکستان گفت: درصورت اعلام آمادگی مسئولان این کشورهامی توانیم این هفته‌ها را درپایان ماه جاری برگزار کنیم.

کد خبر 211253
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز