شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در یازده ماه سال گذشته (تا پایان بهمن) ۷۲۶ هزار ازدواج به ثبت رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مسعود امینی در این باره افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور در ۱۱ ماه سال گذشته ۷۲۶ هزار و ۳۹۰ واقعه ازدواج ثبت شده است.

وی همچنین به پرداخت وام ازدواج اشاره کرد و افزود: بانک مرکزی در سال گذشته به ۹۲۳ هزار و ۱۳۳ متقاضی وام ازدواج پرداخت کرده است اما تعدادی از متقاضیان نیز به دلیل کمبود بودجه و مشکلات به وجود آمده موفق به دریافت این وام نشده‌اند.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده درباره پرداخت وام ازدواج به جوانان در سال جدید گفت: برگزاری جلسات کارگروه از اسفند سال گذشته آغاز شد و براساس تفاهمات صورت گرفته با بانک مرکزی قرار است از ابتدای سال جدید وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شود.

به گفته مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، خبر پرداخت وام ازدواج تا خرداد ماه صحت ندارد و متقاضیان از ابتدای سال جدید می‌توانند وام‌های خود را از سوی بانکهای عامل دریافت کنند.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید روحیه امید و امیدواری را در جامعه گسترش داد، بنابراین این خبر که پرداخت وام ازدواج تا خرداد ماه سال آینده معلق می‌ماند از سوی وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی مورد تایید نیست.

امینی در پایان تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه وام ازدواج سایت سامانه قرض الحسنه تحت نظارت بانک مرکزی به صورت متمرکز از ابتدای سال آینده فعالیت خود را شروع کرده و طبق روال وام ازدواج توسط بانک‌های عامل به زوجین پرداخت خواهد شد.

کد خبر 207470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز