دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: طی 8 روز اول اجرای طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی ، 970 تن دستگیر شدند که از این تعداد 84 تن به مراجع قضایی معرفی شدند.

همچنین 700 دستگاه خودرو نیز به اتهام ایجاد مزاحمت برای نوامیس توقیف شدند.

سردار احمدی‌مقدم که به قم سفر کرده است، در خصوص طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی و اخلاقی گفت: در این طرح چند گروه هدف قرار گرفتند: اول متجاوزان به اخلاق، دوم ناامن کنندگان معابر، سوم اراذل و اوباش، چهارم مظاهر علنی فساد و ناهنجاری رفتاری که در حال حاضر در مرحله اول این طرح قرار داریم.

وی با اشاره به اعتراض برخی در رابطه با این طرح اظهار کرد: معترضان از زوایای گوناگون، طرح را مورد نقد قرار داده‌اند و عمدتاً روی شیوه‌ها و رویکرد و نحوه اجرا بحث دارند.

سردار احمدی‌مقدم در عین حال با اشاره به این که صرفاً کار فرهنگی در این زمینه انجام دادن، جوابگو نیست، گفت: طرح امنیت اجتماعی در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شد و به تصویب رسید و در حال حاضر تمام دستگاه‌ها همکاری خوبی دارند و در این میان همکاری همگان مانع از تردید برخی می‌شود که گمان می‌کنند این طرح مقطعی است.

سردار احمدی‌مقدم در ادامه با اشاره به وجود معتادان، مظاهر فساد در جامعه از جمله توزیع و تکثیر فیلم‌های عروسی و نیز باج‌خواهی جنسی تأکید کرد: متأسفانه در زمینه مفاسد اجتماعی، اوضاع حاکی از آن است که مسئله به صورت سازمان یافته هدایت شده است که تشکیل گروههای اینترنتی، خانواده‌های ضربدری و روابط نامشروع از آن جمله هستند.

فرمانده ناجا به بیان چهار ویژگی لباس پرداخت و گفت: لباسها نباید بدن‌نما و کوتاه بوده و نیز رنگهای تند و محرک نداشته باشد. همچنین پوشش سر باید کامل باشد و آرایش‌ها هم نباید تند و محرک باشد.

وی به کاهش جرایم و افزایش کشفیات اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با کاهش 13 درصدی سرقت و افزایش 9 درصدی کشفیات در این بخش مواجه بودیم. همچنین 43 درصد کاهش سرقت بانک و 45 درصد افزایش کشف این جرم را داشتیم و در جرایم امنیتی نیز با کاهش 14 درصدی سرقت مسلحانه و 28 درصدی آدم‌ربایی مواجه بودیم.

سردار احمدی‌مقدم به جرایم اخلاقی در جامعه اشاره کرد و با ارایه آماری از کشف 10 میلیون لیتر مشروبات الکلی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 85 ، سه میلیون سی‌دی مبتذل کشف شد و در زمینه کشف تجهیزات ماهواره نیز با رشد 45 درصدی مواجه بودیم.

فرمانده ناجا با بیان این که مصرف مواد مخدر در کشور به سمت مواد مخدر سبک پیش می‌رود، گفت: در سال گذشته با افزایش 40 درصدی کشفیات مواد مخدر مواجه بودیم و به نظر می‌رسد حرکت مواد مخدر به سمت مواد مخدر سبک، کار را از نظر کشف و دستگیری توزیع‌کنندگان برای ما سخت‌تر کند.

کد خبر 20871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز