همشهری آنلاین: شبکه خبری العربیه به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه فاش کرد، دولت آمریکا با درخواست ائتلاف ملی مخالفان سوریه برای به دست آوردن کرسی سوریه در سازمان ملل، مخالف است.

سوریه سازمان ملل

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اردنی الدستور، منابع دیپلماتیک آگاه به شبکه خبری العربیه گفتند: دولت آمریکا با درخواست ائتلاف ملی مخالفان سوریه مبنی بر به دست آوردن کرسی سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است در سپتامبر آینده (شهریور) مطرح شود مخالف است.

بنا به گفته این منابع، علت مخالفت آمریکا و ناخرسندی‌اش از این مساله این است که می‌داند درخواست مخالفان سوری در "کمیته اعتماد" سازمان ملل که مسئول بررسی چنین پرونده‌هایی است با مخالفت روبه رو خواهد شد و ممکن است مخالفان سوری برای رسیدن به خواسته خود به مجمع عمومی مراجعه کنند.

این منبع ادامه داد: آمریکا بیم آن دارد که مخالفان سوری به مجمع عمومی سازمان ملل بروند و در مجمع رای گیری انجام شود که این کار راه را برای تکرار چنین اقدامی در آینده علیه همپیمانان آمریکا باز می‌گذارد و این چیزی است که واشنگتن آن را نمی‌خواهد.

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز در این باره گفت: بیشتر کشورهای جهان به خوبی می‌دانند که این یک بازی‌ است و هدف خاصی را در آینده دنبال می‌کند و من فکر نمی‌کنم که کشورهای عضو سازمان ملل تمایلی به وارد شدن به چنین بازی‌هایی داشته باشند.

نجیب الغضبان، نماینده ائتلاف ملی مخالفان سوریه در آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که مخالفان سپتامبر درخواست خود برای به دست آوردن کرسی سوریه در سازمان ملل را به بان کی مون، دبیرکل این سازمان تقدیم می‌کند.

وی همچنین نسبت به موفقیت مجدد مخالفان سوریه برای به دست آوردن این کرسی همانند کرسی سوریه در اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرد.

این در حالی است که منابع مذکور به شبکه العربیه اعلام کردند: ائتلاف مخالفان سوریه با ساختار کنونی‌اش برای به دست آوردن کرسی سوریه در سازمان ملل نه تنها با مخالفت روسیه و چین بلکه با تردیدهای آمریکا نیز روبرو است.

پیشتر مخالفان سوری در نشست سران عرب در دوحه موفق شدند کرسی سوریه را در این اتحادیه به دست آوردند.

کد خبر 208438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز