همشهری آنلاین: نماینده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد در امور سوریه با اعطای امتیازات بیشتر به مخالفان سوری مخالفت کرد.

اخضر ابراهیمی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری البشیر، دو روز پس از دیدار اخضر ابراهیمی با اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در قاهره، منابع آگاه خبر دادند، ابراهیمی در این دیدار به احسان اوغلو گوشزد کرده است باید تلاش‌ها برای اعطای کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان نظام سیاسی این کشور متوقف شود.

منابع اعلام خبر این سخنان ابراهیمی را مخالفت غیرمستقیم او با خواسته جدید مخالفان سوری برای اخذ کرسی سوریه در سازمان همکاری اسلامی تعبیر کرده و گفته‌اند:‌« ابراهیمی سعی کرد با اتخاذ این سیاست ارتباطش را با نظام سوریه حفظ کند تا تلاش برای یافتن راه حل سیاسی در بحران سوریه متوقف نشود».

این منابع افزودند: ابراهیمی معتقد است تلاش برای امتیاز بیشتر به مخالفان سوری ممکن است سبب خشم نظام سوریه شود، این اتفاق در شرایطی که هنوز نظام دمشق از نظر تسلیحاتی در مقایسه با مخالفان دستی بالاتر دارد می تواند سبب به شکست کشاندن تلاش های دیپلماتیک شود.

ابراهیمی در شرایطی چنین خواسته‌ای را مطرح کرده است که احسان اوغلو اخیرا خواستار بررسی عضویت مخالفان سوری در سازمان همکاری اسلامی و در واقع اعطای کرسی دمشق در این سازمان به مخالفان شده بود.

کد خبر 207598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز