یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تنش در شبه جزیره کره سبب شد تا پنتاگون آزمایش موشک جدیدآمریکا را به تاخیر بیندازد.

missile

این خبر را یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد  و گفت وزارت دفاع این کشور آزمایش موشک بین قاره‌ای بالستیک خود را که قرار بود ظرف چند روز آینده برگزار شود، به دلیل تنش‌های اخیر در شبه جزیره کره به تاخیر انداخته است.

نگرانی از سوءتعبیر کره‌شمالی از این آزمایش موشکی در میانه بحران اخیر و هراس از ایجاد درگیری دلیل این تاخیر بوده است. ممکن است این تاخیر تا ماه مه به طول بینجامد.

تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی به دلیل آزمایش موشکی این کشور باعث شد پیونگ‌یانگ به شیوه‌ای نامعمول تهدیدهای تندی را علیه آمریکا و کره‌جنوبی مطرح کند.

کره‌شمالی تهدید کرده آمریکا را هدف حمله هسته‌ای قرار خواهد داد و رسما علیه کره‌جنوبی اعلام جنگ کرده است.این کشور همچنین شرایطی را بوجود آورده و مواردی را از جمله تامین‌نکردن امنیت سفارت‌خانه‌های خارجی که برخی از تحلیل‌گران آن را یک نوع بازی و لفاظی می‌دانند.

moreدرخواست تخلیه سفارت‌خانه‌ها در کره‌شمالی

moreدیپلمات‌ها در کره می‌مانند

بنا به گزارش الجزیره، یکی از مسئولان پنتاگون گفت، آمریکا می‌خواسته از هرگونه "محاسبه غلط یا سوءبرداشت" از این آزمایش موشکی، پرهیز کند.

براساس گزارش‌ها در هفته جاری کره‌شمالی دست کم یک فروند موشک خود را به شرق این کشور منتقل کرده است. پیونگ‌یانگ همچنین تهدید کرده پایگاه نظامی آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام را هدف قرار می دهد.

گفته‌می‌شود موشک‌های کره‌شمالی قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند اما کارشناسان معتقدند این کشور هنوز نتوانسته به این کلاهک‌ها دست پیدا کند.

بسیاری از ناظران معتقدند تندروی‌های کره‌شمالی مخاطب داخلی دارد و به دنبال محکم‌کردن موقعیت کیم جونگ اون ،رهبر کره‌شمالی است که دو سال پیش بعد از مرگ پدرش،کیم جونگ ایل به این سمت رسید.

کد خبر 207674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز