گروه بین‌الملل: درحالی‌که در روزهای اخیر مقام‌های آمریکا در تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن تهدیدهای کره‌شمالی بودند، دولت اوباما دیروز با اعلام اینکه به‌دنبال کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره است، آزمایش موشکی برنامه‌ریزی‌شده خود را به تعویق انداخت.

کره شمالی

منابع نزدیک به وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند نگرانی از سوءتعبیر کره‌شمالی از این آزمایش موشکی در میانه بحران اخیر و هراس از ایجاد درگیری، باعث شده تا آزمایش موشک بین قاره‌ای بالستیک در خاک آمریکا به آینده موکول شود. چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا به‌صورت رسمی دستور تعویق آزمایش موشک موسوم به Minuteman3 را که قرار بود از پایگاهی در کالیفرنیا شلیک شود داده است.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد آمریکا تلاش دارد تا از هر نوع محاسبه غلط یا سوءبرداشت از این آزمایش موشکی پرهیز کند. درحالی‌که تهدیدهای آمریکا و کره‌شمالی در روزهای اخیر به اوج رسیده بود بسیاری این اقدام را یک گام رو به عقب واشنگتن تعبیر کرده‌اند. همزمان با این مسئله، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس هم خواستار خونسردی متحدان این کشور برای جلوگیری از هر نوع سوء برداشت از سوی کره‌شمالی شد. هیگ در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با جنون‌آمیز خواندن رفتارهای کره‌شمالی تأکید کرد که کشورهای دیگر با این رژیم باید با آرامش برخورد کنند. 

کد خبر 207828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز