یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران خودرو با هدف کاهش مصرف سوخت پروژه سبک‌سازی خودرو را در دستور کارخود قرار داده است.

به گزارش ستاد خبری ایران خودرو مهندس کیوان وزیری نماینده مدیرعامل در اخذ گواهینامه‌های استاندارد خودرو ضمن بیان مطلب فوق گفت:در پروژه سبک‌سازی محصولات ایران خودرو، وزن خودرو کاهش پیدا می کند که این امر باعث افزایش کیفیت و همچنین مصرف بهینه سوخت خودرو می شود.

وی به یکی دیگر ازاقدامات ایران خودرو در زمینه کاهش مصرف سوخت اشاره کردوگفت:با راه اندازی خط تولید موتور TU5 مصرف بنزین تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

وزیری به تست محصولات ایران خودرو قبل از تولید انبوه اشاره کرد و اظهار داشت: پس از تولید آزمایشی خودرو، تست مصرف سوخت برروی آن انجام می‌گیرد و در صورت موفقیت در این آزمون و رسیدن به نتیجه مطلوب خودرو به تولید انبوه می رسد.

وی با بیان اینکه یکی از پارامترهای تعیین کننده در تولیدخودرو در گروه صنعتی ایران خودرو مصرف سوخت است، اظهار داشت: گروه صنعتی ایران خودرو به دستور مدیر عامل تولید خودروهای کم مصرف را در دستور کارخود قرار داده است.

وزیری اظهار داشت: در صورت استقرا و راه‌اندازی ایستگاه‌های CNG در کشور خودروهای دوگانه سوز ایران خودرو هر روزه حجم بیشتری از تولید را به خود اختصاص می‌دهد.

وی از نصب موتورملی پایه گازسوز برای کاهش مصرف سوخت بر روی محصولات ایران خودرودر آینده نزدیک خبرداد.

این مقام مسئول گفت: ایران خودرودر تولید، طراحی و توسعه محصولات جدید خود همه استانداردهای مصوب مؤسسه استاندارد را به طور جدی رعایت کرده و به آن اهتمام می‌ورزد.

این مقام مسئول اظهار داشت:نصب موتورOHV بر روی RD که حدود ا2 تا 25 درصد مصرف سوخت را کاهش داده این موتور بر روی وانت پیکان در راستای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا نصب شده است.

کد خبر 20766

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز