چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: درحالی که کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصمیم گرفته است موضوع حوادث و خسارات ناشی از نقص‌فنی خودروهای پژو 405 را بررسی کند، مدیران ایران خودرو بروز خسارت جانی را در این مورد رد کرده‌اند.

سید محمود ابطحی نایب رئیس کمیسیون مذکور به خبرگزاری فارس گفت: موضوع آتش‌سوزی در خودروهای پژو 405 در کمیسیون صنایع مجلس مورد بحث قرار گرفت و قرار شد متولیان امر در این خصوص دعوت شوند و چگونگی مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

اخیراً اعلام شد دری نجف‌آبادی دادستان کل کشور در نامه‌ای به وزیر صنایع با اشاره به آمار پلیس‌راه درباره «خسارات جانی و مالی» ناشی از حوادث این نوع خودرو، خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه در این مورد و اعلام نتایج آن به دادستانی شده است.

اما منوچهر منطقی مدیرعامل شرکت ایران خودرو در واکنش به انتشار این خبر اعلام کرد آتش‌سوزی‌هایی که در اثر نقص فنی پژو 405 رخ داده تا کنون تلفات جانی در بر نداشته و بحث تلفات جاده‌ای از این موضوع جداست.

وی گفت: با وجود فراخوان‌های گسترده هنوز 30 درصد مشتریان ایران‌خودرو برای بازبینی سیستم سوخت‌رسانی خودروهایشان به تعمیرگاه‌های مجاز شرکت مراجعه نکرده‌اند.

مهدی ریاحی‌پور، مدیر عالی‌رتبه شرکت ایران‌خودرو، نقص‌فنی سیستم سوخت‌رسانی را به تولیدات پژو 405، بین تاریخ‌های خرداد تا مرداد سال 1384 مربوط دانست و به خبرگزاری ایسنا گفت: در این مدت 145هزار دستگاه از این نوع خودرو تولید شده که اشکال فنی یاد شده در 95 هزار دستگاه وجود داشته است.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت بیش از 28 هزار دستگاه از خودروهای مذکور (سی‌درصد از 95 هزار دستگاه دارای نقص فنی) هنوز اصلاح نشده‌اند و خطر آتش‌سوزی در آنها وجود دارد.

ریاحی‌پور گفت: تاکنون 70 دستگاه پژو 405 دراثر نقص سیستم سوخت‌رسانی آتش گرفته و به کلی سوخته‌اند اما هیچ فردی در این حوادث کشته نشده و تنها چند مورد جراحت داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: این که گفته شده است در شش ماه گذشته 126 نفر بر اثر آتش‌سوزی ناشی از نقص فنی این خودروها کشته شده‌اند یک سوءتفاهم است چرا که ممکن است خودرو تصادف کرده و آتش بگیرد که این امر ربطی به نقص فنی ندارد.

کد خبر 4918

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز