جمعه ۱۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه حوادث: بسته شدن درهای پژو 405 پس از تصادف با یک تریلر، باعث حادثه وحشتناکی شد که در جریان آن 4 سرنشین خودرو زنده زنده در آتش سوختند.

در پی این حادثه  سرپرست پلیس راه کشور، مدیرعامل ایران خودرو را به علت قصور در ایمنی خودرو مقصر حادثه معرفی کرد. 

ساعت 17 و 45 دقیقه پنجشنبه گذشته، یک دستگاه تریلر که در محور مشهد به تربت جام در حرکت بود در 45 کیلومتری فریمان به علت انحراف به چپ با دو دستگاه خودروی سواری که از روبروی آن در حرکت بودند برخورد کرد.

در پی این برخورد در حالی که گمان می‌رفت، این تصادف فقط مقدار اندکی خسارات مالی در بر داشته باشد، ناگهان درهای پژو405 قفل شدو4سرنشین آن  هرچه تلاش کردند نتوانستند از آن خارج شوند و زنده زنده در آتش سوختند.

در پی این تصادف کارشناسان پلیس‌راه خراسان رضوی با حضور در محل حادثه به بررسی های تخصصی دست زده و علت تصادف را انحراف به چپ از سوی راننده تریلر و قصور و تعلل در رعایت نظامات دولتی و ایمنی در تولید پژو 405 اعلام کردند.

سرپرست پلیس راه کشور در پی بروز این حادثه به خبرگزاری فارس گفت : مدیر عامل شرکت ایران خودرو مقصر اصلی حادثه است.

سرهنگ سید هادی هاشمی در خصوص این تصادف اظهار داشت: این تصادف می‌توانست تنها یک تصادف جرحی باشد اما به دلیل آتش‌گرفتن خودروی پژو 405 منجر به سوختن 4نفر از سرنشینان این خودرو شد.

وی ادامه داد: طی دو هفته اخیر سه تصادف در استان های کردستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به وقوع پیوست که در این تصادفات خودروهای پژو 405 به دلیل قفل شدن درها و آتش‌سوزی باعث کشته شدن 15 نفر شدند که تمامی  این افراد زنده در آتش سوختند.

در همین حال منوچهر منطقی مدیرعامل ایران‌خودرو خبر آتش سوزی اخیر پژو 405 را  نادرست خواند و افزود: این سانحه ناشی از تصادف بوده است نه آتش سوزی.

وی گفت: ایران خودرو چند کمیسیون تخصصی را تشکیل داده و کار وسیعی را شروع کرده تا تمامی حوادث جاده‌ای را بررسی و برآورد کند چنددرصد حوادث ناشی از نقص فنی خودروها است.

کد خبر 10451

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز