یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روحانی سنی برجسته سوریه ترور و مثله کردن یک روحانی سوریه طرفدار دولت دمشق به دست شبه نظامیان تحت حمایت خارج در شهر حلب را محکوم کرده است.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، عبدالقدیر شهابی که رییس «اداره اوقاف حلب» است روز شنبه (۱۰ فروردین) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت قتل شیخ حسن سیف الدین نشان داد که گروه‌های تروریستی در سوریه هیچ تردیدی در انجام هر گونه جنایتی علیه ملت سوریه ندارد.

این روحانی ساکن حلب خاطر نشان کرد که گروه‌های تروریستی به منظور جلب نظر امریکا و متحدانش به دنبال تاراج و غارت سوریه و کشتار مردم این کشور هستند.

شهابی تاکید کرد در حالی که تروریست‌ها ادعای آزادی و دموکراسی دارند به افرادی که صرفا عاشق کشورشان هستند حمله می‌کنند.

به گزارش تلویزیون الاخباریه سوریه، شبه نظامیانی که گفته می‌شود اعضای گروه تروریستی جبهه النصره هستند سر سیف الدین را از بدن جدا کردند و سر وی را بالای گلدسته مسجد الحسن آویزان کردند. سیف الدین معمولا امام جماعت این مسجد بود.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه گفت که پیکر سیف الدین پس از «ترور، مثله شده بود.»

در همین حال شهابی گفت که تروریست‌ها همچنین پسر سیف الدین را شش ماه قبل ربودند و سرنوشت وی هنوز نامعلوم است.

این روحانی سوری قتل عام مردم، تخریب مساجد و استفاده از جوانان در عملیات تروریستی را محکوم کرد و آن را غیر قابل قبول دانست و گفت که ملت سوریه تعریف غرب از آزادی را نمی‌خواهند.

شهابی خاطر نشان کرد که آنهایی که فتوای کشتار مردم و آغاز جنگ را در سوریه صادر کردند مسلمان نیستند و با انتشار تصویری امریکایی ـ صهیونیستی از اسلام و مذهب به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند.

ترور سیف الدین ۱۰ روز پس از آن صورت می‌گیرد که یک تروریست انتحاری در مسجد «الایمان» در دمشق، پایتخت سوریه خود را منفجر کرد و در این حادثه شیخ محمد سعید رمضان البوتی، روحانی برجسته سنی و ۴۰ نفر دیگر کشته و بیش از ۸۰ تن نیز زخمی شدند.

کد خبر 206836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز