همشهری آنلاین: وزیر خارجه الجزایر اتحادیه عرب را به خاطر انتقال کرسی دولت سوریه به مخالفان مسلح این کشور مورد انتقاد قرار داده است.

الجزایر

به گزارش پرس تی وی، مراد مدلسی، وزیر خارجه الجزایر روز دوشنبه (۱ آوریل، ۱۲ فروردین) ضمن تصریح بر سیاستِ عدم مداخله کشور خود در امور داخلی دیگر کشورها گفت که هرگونه تصمیمی که تنها از جانب یک گروه سوری اتخاذ شود «عمر کوتاهی» خواهد داشت.

وی گفت: «تصمیم‌گیری برعهده مردم سوریه است و هر تصمیمی که تنها از سوی یک گروه سوری اتخاذ شود، آن هم گروهی که تحت فشار خارجی قرار دارد، خطرناک بوده و عمر کوتاهی خواهد داشت.»

گروه مخالفان سوریه موسوم به «ائتلاف ملی»، روز سه‌شنبه (۲۶ مارس، ۶ اسفند)، در نشست سالانه اتحادیه عرب در دوحه، پایتخت قطر، کرسی سوریه را در اختیار گرفتند.

اتحادیه عرب همچنین کشورهای عضو را مجاز کرد در صورت تمایل، با ارسال هر گونه وسیله و ابزار از جمله سلاح و مهمات به شورشیان معارض دولت در سوریه، در آن چه دفاع از خود نامید، کمک کنند.

مدلسی همچنین اظهار کرد که اعطای عضویت یک کشور به «چیزی که یک کشور نیست» بر پایه منشور اتحادیه عرب مجاز نیست.

اتحادیه عرب در نوامبر سال ۲۰۱۱ عضویت سوریه را لغو کرد، این در حالی است که دمشق یکی از اعضای موسس این سازمان بوده است.

این در حالی است که سوریه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. در خشونت و ناآرامی‌های این کشور بسیاری از سوری‌ها از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی این کشور کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج کشور طراحی می‌شوند و گزارش‌ها نشان می‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشیان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجی هستند.

دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آن از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تامین بودجه و تجهیز تسلیحاتی شورشیان معارض با دولت سوریه متهم کرده است.

برخی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، شورشیان مورد حمایت خارج در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

کد خبر 207075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز