همشهری آنلاین: ارتش سوریه می‌گوید تعداد زیادی از «تروریست‌های خارجی» را در ادلب در شمال غرب این کشور از پا درآورده است.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز جمعه (۹ فروردین) به نقل از نیروهای ارتش این کشور از کشته شدن تعداد زیادی از شورشیان مرتبط با جبهه النصره در معارت النعمان در ادلب و توقیف سلاح‌های آن‌ها خبر داد.

یک واحد از ارتش سوریه نیز تعداد زیادی از شورشیان را در روستاهای العمودیه و حیش در ادلب از پادرآوردند.

اجساد عبدالرزاق عمر الزوزو، رهبر گردان خطاب، عبدالحمید حکمت البداوی، رهبر گردان التوحید و ابو السعد، رهبر گردان البتالی در میان کشته شدگان به چشم می‌خورد.

نیروهای دولتی سوریه همچنین یک پایگاه پرتاب موشک در روستای معر الشمسی در ادلب را ویران کردند و «تعداد زیادی از تروریست‌ها را کشتند.»

نیروهای دولتی سوریه روز جمعه در دمشق، حلب، حما و لاذقیه نیز به شورشیان حمله کردند و تعداد زیادی از آنان را از پا درآوردند.

علاوه بر این نیروهای مسلح سوریه تعداد زیادی مسلسل، تفنگ تک تیرانداز، موشک انداز، راکت‌های دست‌ساز، گلوله خمپاره و موشک‌های ضد تانک از شورشیان کشف و ضبط کردند.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای که اخیرا از تلویزیون آلمان پخش شد اعلام کرد، دولت دمشق این درگیری را آغاز نکرده است و این گروه‌های شورشی بوده‌اند که به کشتار غیرنظامیان سوریه و ویران کردن زیرساخت این کشور پرداخته‌اند.

کد خبر 206689
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز