همشهری آنلاین: رئیس مستعفی ائتلاف مخالفان سوری با سخنرانی در اجلاس سران کشورهای عربی در دوحه، اختصاص یک کرسی به مخالفان سوری در سازمان ملل متحد را خواستار شد.

معاذ الخطیب

 

به گزارش مهر به نقل از الیوم السابع، احمد معاذ الخطیب رئیس مستعفی مخالفان سوری موسوم به ائتلاف ملی با سخنرانی در بیست و چهارمین اجلاس سران کشورهای عربی در دوحه پایتخت قطر اظهار داشت: ملت سوریه تعیین خواهد کرد چه کسی در سوریه حکومت کند و هیچ کشوری در جهان حق تعیین تکلیف در این باره را ندارد.

وی با بیان این مطلب افزود: مردم سوریه دیگر به کنفرانس‌های بین‌المللی که برای حل بحران سوریه برگزار می‌شوند اعتمادی ندارند.

رئیس مستعفی ائتلاف مخالفان سوری همچنین از کشورهای عربی خواست که به ملت سوریه در آنچه که به زعم خود آن را انقلاب توصیف کرد کمک کنند و کمک‌های فوری و ضروری را در اختیار مردم سوریه قرار دهند. وی همچنین پیشنهاد بلوکه کردن اموال نظام حاکم سوریه را مطرح کرد.

معاذ الخطیب در ادامه سخنان خود اختصاص یک کرسی به مخالفان سوری در سازمان ملل متحد را خواستار شد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اتحادیه عرب اخیرا در اقدامی غیر قانونی با اختصاص یک کرسی به مخالفان سوری موافقت کرد.

بیست و چهارمین اجلاس سران کشورهای عربی در دوحه در حالی آغاز به کار کرد که سران برخی کشورهای عربی همچون الجزایر در این نشست حضور نیافته‌اند. با این حال امیر قطر در سخنان افتتاحیه با گرفتن ژست طرفداری از مردم سوریه بر ادامه حمایتهای کشورش از گروههای برهم زننده امنیت و ثبات در این کشور تاکید کرد.

کد خبر 206316
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز