همشهری آنلاین: مستندساز وخبرنگار آزاد اوکراینی که پس از 153 روز اسارت دربند تروریست‌های مسلح در سوریه آزاد شد، در مسکو مشاهدات و تجربیات دوران اسارت خود را تشریح کرد

reporter

به گزارش واحد مرکزی خبر، انهار کوچنوآ درباره به گروگان گرفته شدن خود گفت: اکتبر پارسال عده‌ای که لباس ارتش سوریه به تن داشتند من را که سوار تاکسی بودم در مسیر بندر طرطوس به حمص ربودند؛ بعدها متوجه شدم آنها اعضای گروهی موسوم به فاروق هستند.

این خبرنگار آزاد اوکراینی بااشاره به بد رفتاری گروه‌های مسلح ضد سوری با وی در مدت بیش از 5 ماه اسارت، تاکید کرد: گروگانگیری به تجارت میان تروریست‌ها در این کشور تبدیل شده است.

خانم کوچنوآ گفت: تروریست‌ها به سفارش شبکه الجزیره و با تهدیدش به اعدام، دوبار او را مجبور به اعترافات تلویزیونی کردند.

وی افزود: از شبکه الجزیره و کشورهای قطر ، عربستان و سایر حامیان غربی تروریستها به دلیل همکاری با تروریستها در این کشور شکایت خواهم کرد.

این مستند ساز اوکراینی گفت: تروریستها 50 میلیون دلار برای آزادی من طلب کردند رقمی که هیچگاه میسر نبود.

خانم کوچنوآ ادامه داد: تروریستها در سوریه به هیچ قانون و اخلاقی پایبند نیستند و دست به هر جنایتی می‌زنند و من درآینده همه خاطرات خود را در کتابی منتشر خواهم کرد .

خبرنگار آزاد اوکراینی کشتار دسته جمعی زنان و کودکان بیگناه را از جمله تلخ‌ترین مشاهدات خود در سوریه بیان کرد و گفت: برخی از این افراد صرفا برای کسب درآمد به گروههای تروریستی ملحق شده‌اند و دولت سوریه تلاش می‌کند آنها را به دامن مردم بازگرداند.

وی گفت: پیش از اسارت در 25 حادثه تروریستی در سوریه حضور داشتم و تصویر گرفتم.

این مستند ساز افزود: تلخ‌ترین خاطره من زمانی بود که در نزدیکی یکی از ساختمانهای ستاد کل نیروهای مسلح در دمشق مایا ناصر خبرنگار پرس تی وی به شهادت رسید و حسین مرتضی خبرنگار العالم زخمی شد.

وی تصریح کرد: گناه مایا ناصر و سایر خبرنگاران که مورد هدف تروریستها در سوریه قرار می گیرند انعکاس حقایق است.

این خبرنگار آزاد اوکراینی درباره نحوه رهایی خود از بند گروههای تروریستی گفت: حفاظت منطقه‌ای که در آنجا اسیر بودم در حال افزایش بود به همین دلیل تصمیم به فرار گرفتم.

خانم کوچنوآ گفت: از غفلت دو محافظ ساختمانی که در آن مستقر بودم استفاده کردم، از ساختمان خارج شدم و بدون توقف 9 کیلومتر پیاده روی کردم تا به کنار دریاچه‌ای به گروهی از مردم رسیدم.

وی ادامه داد : مردم ابتدا از من ترسیدند زیرا تصور کردند من از خارجی‌های حامی تروریست‌ها هستم اما زمانیکه به آنها توضیح دادم که چه کسی هستم آنها قایقی به من دادند تا خود را به آنطرف دریاچه برسانم؛ آنجا به نزد پلیس رفتم و من را نجات دادند.

خبرنگاران روس هم با تجلیل از 153 روز مقاومت انهار کوچنوا با اهدای دسته گل از این خبرنگار و مستند ساز اوکراینی تجلیل کردند.

کد خبر 206360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز