همشهری آنلاین: معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور از پرواز ۷ هزار و ۴۹۴ هواپیما و جابه‌جایی ۹۳۳ هزار و ۵۵۵ نفر در مدت ۱۲ روز خبر داد.

هواپیما

محمد رضا عبدالرحیمی معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با فارس افزود: این آمار مربوط به روزهای ۲۴ اسفند سال ۹۱ تا پایان روز ۵ فروردین سال ۹۲ است.

وی همچنین در تشریح اقدامات نوروزی شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد بازرسی، چک و کنترل دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف ارتباطی، ناوبری و نظارتی و هوانوردی و فرودگاهی، انجام برنامه های وارسی دستگاه‌های ناوبری و نظارتی مورد نیاز از طریق هواپیماهای وارسی پرواز و همچنین تشکیل گروه‌های فنی، مهندسی و عملیاتی آماده به خدمت برای مواقع اضطراری حوزه‌های هوانوردی و فرودگاهی از این جمله اقدامات بوده است.

عبدالرحیمی گفت: هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازهای فوق‌العاده با تاکید بر ضرورت حضور نمایندگان شرکتهای مذکور برای خدمت رسانی مطلوب و پاسخگویی به مسافرین و حضور موثر مدیران فرودگاه‌ها در ستادهای سفرهای نوروزی استانها و شهرستانها برای مشارکت در مدیریت نظام‌مند سفرهای ایام نوروز به همراه تشکیل کارگروه‌های داخلی فرودگاه‌ها برای ساماندهی و هماهنگی مطلوب سفرها در این ایام از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

وی همچنین هماهنگی با پلیس فرودگاه‌ها، تاکسیرانی، اورژانس، بانکهای مستقر در فرودگاه‌ها برای آمادگی کامل برای پاسخگویی به تقاضای مسافران، آراستگی و زیباسازی محیط و راه‌های دسترسی و نیز ترمینالها و اماکن فرودگاهی را از اقدامات شرکت فرودگاه‌ها برشمرد و افزود: برپایی سفره‌های هفت‌سین در کلیه فرودگاه‌ها و اعلام تبریک حلول سال جدید از طریق مانیتورهای اطلاعات پرواز و استندها به همراه برگزاری آیین آغاز سال نو در فرودگاه‌ها و استقبال از اولین مسافرین به هنگام تحویل سال از دیگر اقدامات بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور در تشریح عملکرد کلی شبکه فرودگاهی و هوانوردی کشور در ایام تعطیلات نوروزی از تاریخ 24/12/91 تا پایان 5/1/92 افزود: در این مدت مجموع پروازها 7494 فروند بوده که سهم پروازهای داخلی 5209 فروند و پروازهای بین‌المللی 2285 فروند بوده است.

وی افزود: مجموع نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۳ فروند بوده که سهم نشست و برخاست داخلی ۱۰ هزار و ۴۱۸ فروند و نشست و برخاست بین‌المللی ۲ هزار ۲۸۵ فروند بوده است.

عبدالرحیمی درباره جابجایی مسافران نیز با اشاره به اینکه مجموع جابجایی مسافر 933 هزار و ۵۵۵ نفر بوده افزود: جابجایی مسافر در پروازهای داخلی ۶۲۵ هزار و ۸۰ نفر و سهم جابجایی مسافر در پروازهای بین‌المللی ۳۰۸ هزار و ۴۷۵ نفر بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: مجموع اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها یک میلیون و ۵۵۸ هزار ۶۳۵ نفر بوده که اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی یک میلیون ۲۵۰ هزار و ۱۶۰ نفر و سهم اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین‌المللی ۳۰۸ هزار و ۴۷۵ نفر بوده است.

کد خبر 206345
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز