همشهری آنلاین: معاون وزیر راه با اشاره به انجام ۶۴ میلیون جابجایی و ثبت ۷۵ میلیون تردد خودرو در جاده‌ها تا روز گذشته گفت: همچنین تا دیروز یک میلیون جابجایی در بخش ریلی داشته‌ایم.

سفرهای نوروزی

شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال استان‌های خراسان رضوی، مازندران، فارس، و اصفهان بیش‌ترین تقاضای سفر را داشته‌اند.

وی با اشاره به کاهش سوانح رانندگی در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: از 24 اسفند ماه طرح ترافیک نوروزی آغاز شد و تلاش کردیم تا امروز سفرها به بهترین نحو انجام شود.

رئیس سازمان راهداری ادامه داد: تا روز گذشته 64 میلیون جابجایی در کل کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا روز گذشته در بخش ریلی نیز یک میلیون جابجایی، در بخش هوایی 400 هزار جابجایی و در بخش دریایی یک و نیم میلیون جابجایی انجام شد.

رئیس سازمان راهداری ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای تا روز گذشته 25 میلیون جابجایی انجام شد.

افندی زاده با اشاره به توسعه مرکز مدیریت راه‌ها تصریح کرد: 950 دستگاه تردد شمار در جاده‌های کشور نصب شده است که تا روز گذشته 75 میلیون تردد خودرو را در طرح نوروزی ثبت کرده‌اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به فعالیت 11 هزار و 500 راهدار در قالب یک هزار و 400 اکیپ راهداری تصریح کرد: راهداران آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

وی با بیان اینکه امروز دور دوم سفرهای نوروزی آغاز شد افزود: محورهای چالوس، هراز، قم - تهران و قزوین - رشت امروز ترافیک نیمه سنگینی دارند.

وی با اشاره به کاهش سوانح رانندگی در بخش حمل و نقل خصوصی و حمل و نقل عمومی جاده‌ای در نوروز امسال افزود: طبق آمار سوانح رانندگی کاهش یافته است و این امر با وجود افزایش سفرهای نوروزی رخ داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوروز امسال در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و بنادر متناسب با تقاضا و سفرهای نوروزی کشیک‌های نوروزی فعال است.

افندی‌زاده افزود: همچنین در پایانه‌های مسافری جاده‌ای نیز دفاتر سازمان راه‌داری مستقر هستند.

معاون وزیر راه با اشاره به فعالیت دقیق مراکز مدیریت راه‌ها در اطلاع‌رسانی به روز وضعیت جاده‌ها گفت: وضعیت ترافیک جاده‌ها به صورت آنلاین در پایگاه اینترنتی www.iran141.ir در دسترس مردم است.

وی اضافه کرد: سامانه برخط وضعیت ترافیک کشور نیز در سایت مذکور وضعیت ترافیک جاده‌ها را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: همچنین تلفن گویای 141 وضعیت راه‌ها و تلفن 134 هواشناسی جاده‌ای را به اطلاع مردم می‌رساند.

کد خبر 206217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز