همشهری آنلاین: رییس ستاد مرکری تسهیلات سفرهای کشور از رشد 23 درصدی توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده تا پایان چهارمین روز فروردین ماه خبر داد.

سفر

به گزارش ایرنا، ˈمنوچهر جهانیانˈ روز سه شنبه با ارایه آخرین آمار نوروزی گفت: طبق اطلاعات حاصل از کمیته آمار ستاد مرکزی سفرهای کشور، تعداد چهار میلیون و 871 هزار و 250 نفر اقامت شبانه در روز چهارم فروردین ماه به ثبت رسیده است.

وی افزود: این آمار نشان می دهد که میزان اقامت هموطنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 5/17 درصد همراه بوده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین درباره آمار بازدید از جاذبه های کشور گفت: تعداد یک میلیون و 321 هزار نفر نیز در چهارم فروردین از جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی کشور دیدن کرده اند و با 5/12 درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته همراه شده است.

جهانیان درباره میزان نظارت های صورت گرفته در این ایام نیز اظهار داشت: 971 مورد نظارت، 47 تشویق، 18 اخطار، 97 تذکر و 6 مورد لغو و تعطیلی در روز چهارم تعطیلات نوروزی به ثبت رسیده است.

رییس ستاد مرکزی سفرهای کشور همچنین با اشاره به رشد 78 درصدی سفر به مناطق روستایی و عشایری، گفت: استان های مازندران، فارس، گیلان، اصفهان و هرمزگان نیز میزبان بیشترین مسافران نوروزی بوده‌اند.

کد خبر 206281
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز