همشهری آنلاین: رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد تا پایان روز ششم فروردین ماه، 77 میلیون و 329هزار و 606 نفر جابه جایی ثبت شده است که حدود 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

تعطیلات نوروزی

به گزارش ایرنا، شهریار افندی زاده روز چهارشنبه با ارایه گزارشی از حجم ترددهای نوروزی به ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور، گفت: آمار تردد مسافران نوروزی به صورت نفر- جابه جایی اعلام و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ارایه آمار مسافران نوروز 92 به عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سپرده شده است، گفت: تلاش کرده‌ایم تا با به خدمت گرفتن نیروهای متخصص و بهره مندی از شیوه های علمی روز واحد ˈنفر - جابه جاییˈ را در ارایه آمار نوروزی به کارگیریم.

افندی زاده تاکید کرد: به عنوان مثال چنانچه فردی از تهران عازم مشهد شود یک جابه جایی و هنگام بازگشت جابه جایی دیگری انجام داده است. از طرفی اگر از این شهر عازم مقصدی دیگر شود جابه جایی دیگری برای وی ثبت می شود؛ بدین ترتیب برای هر گردشگر طی هر سفر حداقل دو جابه جایی ثبت می‌شود.

معاون وزیر و رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه آمار حاصله مشمول حمل و نقل عمومی و خصوصی می شود، گفت: پس از جمع آوری آمار تردد از کلیه پایانه‌ها، میزان نفر- جابه جایی دستگاه‌های تردد شمار نیز دریافت می‌شود تا آمار حمل و نقل سواری‌ها و خودروی‌های شخصی نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

افندی زاده با اشاره به افزایش میزان جابه جایی در تعطیلات نوروزی امسال، افزود: تا روز گذشته، ششم فروردین ماه، 77 میلیون و 329هزار و 606 نفر جابه جایی ثبت شده است که حدود 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار یک میلیون و 201 هزار و 693 نفر از طریق پایانه ریلی، 496 هزار و 493 نفر از طریق هوایی و دو میلیون و 98 هزار و 210 از طریق راه‌های دریایی جا به جا شدند ضمن آنکه 29 میلیون 703 هزار و 753 نفر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جا به جا شدند که این ارقام در کنار آمار حمل و نقل خصوصی قرار می‌گیرد.

افندی زاده همچنین درباره رشد تردد در هر یک از پایانه ها اظهار داشت: 4/92 درصد رشد در تردد جاده‌ها، 5/1 درصد رشد در پایانه‌های ریلی، 1 درصد رشد در حمل و نقل هوایی و 3 درصد رشد در بخش حمل و نقل دریایی ثبت شده است.

همچنین معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای افزود: تا پایان روز گذشته کاهش 6 درصدی تلفات جاده ای به ثبت رسیده است که 56 درصد موارد حاصل به دلیل خواب آلودگی، خستگی و واژگونی خودرو بوده است.

افندی زاده با اشاره به استان‌های پر تردد کشور گفت: بیشترین تردد تا کنون در استان‌های مازندران، البرز، گیلان، فارس، تهران و قم بوده است.

افندی زاده همچنین با اشاره به فراهم آوردن امکان مدیریت ترافیک برای مسافران نوروزی یاد آور شد: هم اکنون در 128 استان مراکز مدیریت راه‌ها در حال فعالیت هستند و نتایج آن به منظور استفاده مسافران در سایت www.iran141.ir منعکس می‌شود.

وی در ادامه ارایه گزارش به ˈمنوچهر جهانیانˈ رییس ستاد مرکزی سفرهای کشور به میزان حمل و نقل بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان روز ششم فروردین ماه 469 هزار و 205 نفر مسافر از طریق پایانه‌های مرزی کشور جابه جا شده‌اند که بیشترین میزان تردد به کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان و پاکستان بوده است.

این مقام مسوول درپایان گزارش ارایه شده، از زحمات تمامی خادمان نوروزی ستاد مرکزی سفرهای کشور تشکر و خدمتگزاری در ایام نوروزی را بسیار با اهمیت و دارای اثراتی ارزشمند خواند.

کد خبر 206411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز