همشهری آنلاین: معاون کمیته زیارتگاه‌ها و روایتگری راهیان نور گفت: در جلسه‌ای که مسئولین بسیج با فرمانده معظم کل قوا داشتند پس از ارائه گزارش اردوهای راهیان نور کارت افتخاری روایتگری مناطق عملیاتی به مقام معظم رهبری اهدا و با نظر مثبت ایشان مواجه شد.

علی پور

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنی بسیج، باستان علی‌پور همچنین از صدور کارت روایتگری خبر داد و افزود: با راه‌اندازی شبکه راویان دفاع مقدس، تاکنون 7000 کارت روایتگری صادر شده و تا پایان سال 92 برای باقی اعضا نیز کارت صادر خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به انواع کارت‌های صادر شده ادامه داد: کارت راویان دانشجویی به رنگ خاکستری، کارت راویان رزمنده به رنگ قهوه‌ای و کارت راویان فرمانده به رنگ آبی طراحی شده است.

وی که سابقه حضور بیش از 10 سال در مناطق راهیان نور را دارد، از آموزش و اعزام راویان به مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، چندین دوره روایتگری را در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار کرده‌ایم. و حدود 200 نفر از فرماندهان دفاع مقدس و از سطح فرمانده گردان به بالاتر در این دوره ها شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: هر یک از دوره‌های برگزار شده به دو بخش تئوری (10 روز) و کارورزی (10 روز) تقسیم شد. همچنین از استادان شاخصی مانند سردار صفوی و سردار غلام‌پور استفاده در آموزش اعضا استفاده شد.

علی‌پور با اشاره به تربیت مربیان مجرب و کارآزموده در بحث روایتگری راهیان نور ادامه داد: پس از اتمام دوره، هر یک از مربیان موظفند در استان محل زندگی خود به آموزش و تربیت بیش از 10 نفر راوی بپردازند.

وی از تربیت و آموزش بیش از 15000 نفر راوی در سطح کشور خبر داد و افزود: در کنار آموزش رزمندگانی که در دفاع مقدس حضور داشتند، از دانشجویان علاقه‌مند نیز استفاده کرده‌ایم.

علی پور اظهار کرد:ترکیب کلاس‌ها شامل 60 درصد از سپاه، 20 درصد از ارتش و 20 درصد از ناجا و جهادسازندگی است. معتقدیم که این کلاس‌ها باعث وحدت رویه خواهد شد.

علی‌پور با تأکید بر حضور خواهران در روایت حماسه‌های دفاع مقدس افزود: تاکنون موفق به تربیت و آموزش بیش از 3000 راوی خواهر در سطح کشور شده‌ایم که در سال گذشته به همراه کاروان‌های دانش ‌آموزی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور داشتند.

وی با اشاره به تأمین راویان کاروان‌های دانش‌آموزی در طول سال افزود: از روز 12 مهرماه تا 16اسفندماه سال 91 ، جمعا 9666 نفر راوی به همراه کاروان‌های دانش‌آموزی به مناطق اعزام کردیم. علی‌پور همچنین از استقرار راوی در تمام نقاط زیارتگاهی خبر داد.

وی با تأکید بر روایت صحیح و به دور از انحرافات از تاریخ دفاع مقدس اظهار کرد: با حضور مستمر در همه زیارتگاه‌ها و رصد روایت‌های راویان، هر کجا که انحرافی مشاهده شود به خود راوی تذکر داده خواهد شد.

معاون کمیته زیارتگاه‌ها و روایتگری راهیان نور از نقش پررنگ سازمان حفظ آثار سپاه در خصوص مناطق زیارتگاهی خبر داد و افزود: نگهداری، حفظ و اداره اماکن زیارتگاهی برعهده این سازمان است.

وی همچنین با استقبال از سفرهای خانوادگی به مناطق عملیاتی گفت: راهیان نور دانش‌آموزی کمک شایانی به انعکاس و معرفی مناطق در بین خانواده‌ها داشته و هم اکنون شاهد استقبال بی‌نظیر و رواج سفرهای خانوادگی به سرزمین‌های نور هستیم.

علی‌پور با تشرح برنامه‌های معنوی تحویل سال در نقاط زیارتگاهی اظهار کرد: در سال‌های گذشته فقط یک نقطه به عنوان محلی برای تحویل سال زائران برنامه ریزی شده بود اما امسال با عنایت شهدا در تمامی نقاط برنامه‌های مفیدی را اجرا کردیم.

کد خبر 206189
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز