همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بهره گیری از ادبیات اقتصادی مقاومتی در حوزه امنیت سلامت ضروری است.

سردار مجید خراسانی

مهر نوشت: سردار مجید خراسانی اظهار کرد: بهره گیری از ادبیات اقتصادی مقاومتی در حوزه امنیت سلامت ضروری است چرا که این حوزه از ضروری‌ترین نیازهای کنونی جامعه بوده و در این مقوله هنوز در نیمه راه قرار داریم.

وی از الگوسازی بخشی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای تامین امنیت غذایی کشور خبر داد و افزود: بخشی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای تامین امنیت غذایی کشور در سال جاری الگو سازی می‌شود.

وی با بیان مطلب فوق افزود: این الگوسازی طی یک برنامه کارشناسی شده در حوزه اقتصاد مقاومتی و با کمک از متخصصان وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

سردار مجید خراسانی با اشاره به مبحث امنیت غذایی نیز گفت: بسیج سازندگی با هدف بن بست شکنی امنیت غذایی در سال جاری در 12 عرصه طرح‌هایی را تهیه و اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: این عرصه‌ها اجرایی و ترویجی اجرا می‌شود و بر این اساس در 6 عرصه چرخه اجرایی و در 6 عرصه هم چرخه ترویجی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: مطالعات این 12 طرح با نگاه به این آسیب‌ها و نیز الگوسازی انجام شده که محور تحقق آنها تقویت روحیه جهادی است.

سردار خراسانی یادآور شد: برای این طرحها 13 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که برای اجرای ان طی امسال سه هزار میلیارد ریال آن توسط سازمان بسیج سازندگی تامین شده است.

وی تاکید کرد: طرح افزایش تولید مرغ سنتی، توسعه شیلات و جایگزینی کود ورمی کمپوست و کود طبیعی به جای کودهای شیمیایی وارداتی از جمله این طرح‌ها است.

سردار خراسانی بیان کرد: در بحث ترویج در 6 عرصه توسعه صنایع تبدیلی خانگی محصولات کشاورزی، ایجاد گلخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری میوه و سبزی و صیفی جات در قالب دو هزار کارگاه و توسعه زنبورداری اقدام خواهد شد.

کد خبر 206770
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز