همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: در سال آینده ما به سمت اتفاقات بزرگ در حال حرکت هستیم و فهم و درک عموم ملت و بسیج از وقایع سیاسی بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی و تصمیم و انتخاب صحیح آنها برای گذار از این پیچ تاریخی تعیین‌کننده است.

سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی در گردهمایی بزرگ بسیجیان جزیره کیش و افتتاح پایگاه مقاومت منطقه آزاد کیش که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، اظهار کرد: فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفان توسط امام راحل در سال 58 یکی از الطاف الهی و بیانگر دوراندیشی و آینده‌نگری ایشان نسبت به حوادث و رخدادهای فراروی انقلاب اسلامی در ایران و جهان بود و چالش‌هایی که در سه دهه بعد از انقلاب پدید آمد، نشان داد اگر تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب نبود چه بسا سرنوشت این مبارزه با دشمنان خارجی شکل دیگری رقم می‌خورد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سپاه نیوز، وی با بیان اینکه "بسیجیان ظرفیت پایان‌ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران اسلامی در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی هستند"، افزود: بسیجیان عصاره و نماد شایستگی‌های جاودانه ملت ایران هستند. آنها با افق‌های بلند و بصیرت و فرزانگی که دارند و با اتصال به منبع جوشان حکمت بالغه الهی و ولایت علوی، بزرگترین سرمایه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ظرفیت استراتژیک نظام برای حل سخت‌ترین مشکلات و پاسخ دادن به بزرگ‌ترین نیازهای کشور هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: ما در سال آینده به سمت اتفاقات بزرگ در حال حرکت هستیم و فهم و درک عموم ملت و بسیج از وقایع سیاسی بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی و تصمیم و انتخاب صحیح آنها برای گذار از این پیچ تاریخی تعیین‌کننده است.

صفوی با بیان اینکه "این یک واقعیت است که آمریکایی‌ها و صهونیست‌ها در مقیاس دشمنان فرامنطقه‌ای به ما چشم دوخته‌اند"، گفت: کشورهای همسایه نیز در مقیاس منطقه‌ای به ملت ما، به قوای سه‌گانه و به رفتار دولت، مجلس و قوه قضاییه ما چشم دوخته‌اند. آنها همچنین به رفتار بسیجیان و نیروهای مسلح مقتدر ما نگاه می‌کنند و نگاه آنها یک نگاه الگوپذیر است. بسیج نماد قدرت بزرگ بازدارندگی ملت ایران و ظرفیت پایان‌ناپذیر و سرنوشت‌ساز ملت ایران در دستیابی به چشم‌اندازهای پیشرفت و توسعه عدالت در دهه چهارم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه "بسیج فقط برای گذشته و حال نیست بلکه برای حال و آینده است"، اظهار کرد: هفته بسیج نماد همبستگی برای رسیدن به آرمان‌های بلندمدت و متعالی در پهنه سرنوشت‌ساز منطقه‌ای و جهانی است.

وی در ادامه، شجاعت بسیجیان و رزمندگان اسلام را با عاشورا و کربلا امام حسین (ع) مقایسه کرد و افزود: فقط در منطقه عملیاتی فاو 70 شبانه‌روز به طور مداوم بمباران موشک و بمب و جنگ ادامه داشت، حتی تعدادی از فرماندهان ما به قدری خسته بودند که پشت بیسیم‌های خود می‌خوابیدند. آنان با نداشتن مهمات مقاومت و ایستادگی می‌کردند و همین که بسیجیان از شهادت نمی‌ترسیدند، بدون تردید کربلای ایران در امتداد کربلای حسین معنی پیدا می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با طرح این پرسش که "ارتباط کربلای ایران با کربلا فلسطین چیست؟" تصریح کرد: در منطقه ما هیچ ظلمی بالاتر از ظلم 60 ساله‌ای که انگلیسی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در حق مردم فلسطین کرده‌اند نبوده و این رژیم آدم‌کش و فرزندکش علاوه بر اینکه فقط پنج میلیون جمعیت فلسطینی را آواره می‌کند، هر روز تعدادی از آنان را شهید می‌کنند.

صفوی با بیان اینکه "در جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه منطقه غزه که یک منطقه حدود 360 کیلومتری است و در آن یک و نیم میلیون مسلمان جمع شده است، جنایات زیادی مرتکب شدند"، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌های آدم‌کش با بمباران این باریکه صدها نفر کودک، زن، پیرمرد و... را شهید کردند و در این 22 روز، تنها رهبری که در جهان اسلام موضع‌گیری قاطع داشتند، رهبر معظم انقلاب بودند که دو مرتبه هم بیانیه دادند و به دفاع از مردم غزه پرداختند.

وی در پایان با طرح این پرسش که "چه اتفاقی می‌افتد که تعدادی جوان فلسطینی با استقامت و مقاومت در مقابل این ارتش تا به دندان مسلح پیروز می‌شوند؟" تصریح کرد: این جوانان شهامت و شهادت را از اسلام یاد گرفتند و مردم غزه برای رسیدن به آزادی، الگوی پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از مکتب حسین‌بن‌علی‌(ع) را فراگرفتند.

کد خبر 192527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز