همشهری آنلاین: معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح درباره مذاکره با آمریکا گفت: مصلحت مذاکره با آمریکا در رأس نظام برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری با بیان این مطلب افزود: تا زمانی که آمریکا رابطه گرگ و میش خود را نسبت به سایر کشورها و همچنین جمهوری اسلامی داشته باشد، هیچ مذاکره جدی و منجر به نتیجه‌ای قابل تصور نیست.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ارتباط با آمادگی جمهوری اسلامی در پاسخ به هرگونه حمله به کشور نیز گفت: در دکترین تعریف شده نیروهای مسلح، هر تهدیدی بلافاصله متناسب با نوع تهدید پاسخ داده می‌شود، و این دکترین جنبه تبلیغاتی ندارد.

وی با بیان این که در اسناد دشمن به وضوح بر وجود سه نوع جنگ نرم، اقتصادی و علمی فناوری اشاره شده است، اظهار داشت: دشمن کاملاً تردید دارد که اگر جنگ سختی بر ایران تحمیل شود، بتواند آن را مدیریت کند. لذا جنبه‌های دیگر جنگ، از جمله جنگ فرهنگی، اقتصادی و علمی فناوری را پیش برده‌اند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که در ستاد کل نیروهای مسلح اخیراً قرارگاه جنگ نرم تشکیل شده است، افزود: در عرصه جنگ اقتصادی نیز نیازمند شکل‌گیری قرارگاه عملیاتی هستیم، تا اجازه ندهد کشور بیشتر از این دچار چالش شود.

جزایری درباره اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده‌ است نیز گفت: اگر باور داشته باشیم که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، باید سیستم‌های پدافندی اقتصادی ما به کار بیفتد و در چارچوب الگوی کلانی که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند به نظر می‌رسد اقتصاد مقاومتی راه حل مناسب و استراتژیک برای مقابله با جنگ اقتصادی است.

کد خبر 191313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز