همشهری آنلاین: معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تشکیل قرارگاه جنگ نرم در این ستاد گفت: اندیشمندان کمک کنند تا این قرارگاه که از پشتوانه نظری قابل توجه برخوردار است، شکل عملیاتی به خود بگیرد و حضور خود را در صحنه نشان دهد.

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در نخستین همایش گردان‌های سایبری بسیج رسانه ملی افزود: در عرصه جنگ نرم باید به سرعت خود را دریابیم و ساماندهی لازم را در این عرصه ایجاد کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سپاه نیوز، وی با اشاره به این‌که نیاز به تحرکات قرارگاهی در عرصه جنگ نرم داریم، گفت: صدها اتاق فکر آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان حریف اصلی خود رصد و براساس آن سامانه های خود را هدایت می کنند.

وی گفت: دشمن در دشمنی خود کاملا جدی است، بنابراین ما هم باید چنین فضایی را در مقابله با دشمن بوجود آوریم و بپذیریم که دشمن سالها در این عرصه از ما جلوتر است و امکانات بیشتری دارد، اما انگیزه ما را ندارد که اگر همین انگیزه ها را هدایت کنیم بعید است دشمن بر ما غلبه کند.

جزایری با اشاره به لزوم شناخت دشمن در عرصه های مختلف گفت: در عرصه های مدیریتی دشمن تلاش می کند ایران بر فضای سایبر تسلط لازم را پیدا نکند و در راهبردهای سیاسی نیز دشمن سعی می کند با مباحثی مانند اعتبارزدایی، بحران آفرینی های سیاسی و انبوه سازی اتهامات به منظور تعارض سازی موضوع سازی کند .

وی گفت: در موضوع علم و فناوری دشمن سعی می‌کند از دسترسی ارزان و آسان به اطلاعات علمی و پژوهشی نو و بدیع جلوگیری کند و از ایجاد زیرساخت های مطمئن در امر سایبری ممانعت کند، اما در مقابل ارتباط ، جذب و مهاجرت نخبگان و همچنین نفوذ فناوری های دسته چندم به ایران را آسان کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمن با جذاب سازی و ارائه سبک زندگی و تربیت غربی، محصورسازی علمی و آموزشی، ترویج رفتارهای اجتماعی غربی و تولید ناهنجاری های اعتقادی و ارزشی راهبردهای خود را در جنگ نرم محقق می کند.

جزایری در بیان ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: دارای گفتمان صلح و عدالت هستیم و آموزه های انقلابی و اسلامی ما منبع عظیم و سرمایه ای است که چنانچه در فرآیندی منطقی به قدرتی نرم تبدیل شود بسیاری از تبلیغات و فرهنگ سازی های دشمن را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

نخستین همایش گردان های سایبری بسیج رسانه ملی امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

کد خبر 192890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز