جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای امنیت روسیه به خبرنگاران اعلام کرد گروه بریکس لازم می‌داند در سطح بین‌المللی مکانیزم های مبارزه علیه ترویج روش‌های فعالیت تروریستی و دیگر انواع فعالیت‌های جنایتکارانه، سازماندهی ناآرامی‌های وسیع و پخش عمدی اخبار جعلی در اینترنت ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی؛ نیکلای پاتروشف این مطلب را در پایان نشست مقامات مسئول کشورهای عضو گروه بریکس در امور امنیتی در دهلی نو اظهار داشت.

پاتروشف ضمن جمع بندی ارزیابی های نمایندگان پنج کشور عضو بریکس در خصوص مسایل مربوط به امنیت سایبری اعلام کرد: "دسترسی آزادانه به اطلاعات نباید محدود شود... اگر شما اخبار جعلی در اختیار داشته و به ارتکاب جنایات فرا می خوانید، باید جوابگو باشید".

پاتروشف در گفتگو با خبرنگاران گفت در جریان نشست دهلی نو پیشنهاداتی در خصوص تصویب چنین مکانیزم هایی در سطح سازمان ملل متحد مطرح شدند. اعضای بریکس پیشنهاد می‌کنند نه فقط یک کشور بلکه تمام جامعه جهانی باید اوضاع در رابطه با خطرات سایبری را کنترل کند.

یادآور می شود در نشست مقامات مسئول کشورهای عضو گروه "بریکس" در امور امنیتی در دهلی نو که اولین نشست این گروه در این سطح بود از جمله مسایل مربوط به مبارزه با تروریسم، اوضاع در خاور نزدیک و شمال آفریقا از جمله در لیبی و مالی و مسایل مربوط به مقابله با جرایم سایبری و راهزنی دریایی مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 197515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز