همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تمام اماکن اقامتی و هتل‌های کشور در تعطیلات نوروزی موظف به ارائه خدمات با 10 در صد تخفیف به مسافران و گردشگران هستند.

ملک زاده

محمد شریف ملک زاده به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: حوزه اماکن اقامتی و هتل ها در تعطیلات نوروزی به هیچ عنوان افزایش قیمت خدمات نخواهند داشت.

وی گفت: امسال در صدد اجرای برنامه های متنوع، شاد و با نشاط برای مردم و گردشگران بودیم بر همین اساس در دیدار اعضای ستاد تسهیلات دائمی سفرهای کشور با رهبر معظم انقلاب، معظم له توصیه فرمودند که برنامه های عید به گونه ای برگزار شود که شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان آورد.

وی افزود: به همین منظور جشنواره ملی صدای بهار در 31 استان کشور و تمام شهرهای ایران برگزار خواهد شد و در این جشنواره ها آداب، رسوم، پوشاک، غذا و موسیقی سنتی اقوام و طوایف بزرگ ایران اسلامی به نمایش گذاشته می شود.

معاون رییس جمهوری گفت: همچنین افزون بر چهار هزار غرفه و چادر عشایری در ایام نوروز در ورودی شهرها برای عرضه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی نصب می شود.

ملک زاده اضافه کرد: علاوه بر این، بازارچه های صنایع دستی در داخل شهرهای کشور ایجاد و به عرضه صنایع دستی و سنتی می پردازند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برنامه ها و نتایج سفر خود و معاونانش به استان سیستان و بلوچستان، اظهارکرد: ادای احترام به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی تاسوکی در محل یادمان شهدا، گشایش جشنواره صدای بهار، دیدار با هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، راه اندازی پایگاه جهانی علمی پژوهشی شهرسوخته و اجرای مصوبه هیئت دولت با موضوع آغاز بکار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان به مرکزیت شهرستان زابل از جمله برنامه های این سفر بود.

ملک زاده گفت: یکی از دیگر برنامه های این سفر ثبت اثر معنوی ˈفن سنگ آسیابˈ که سالیان دور توسط مرحوم پدرم حاج ˈغلامعباس ملک زادهˈ در زابل ساخته شده بود، در فهرست آثار ملی بود که از جمله کارهای بزرگ در استان سیستان و بلوچستان و حتی آثار ثبتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.

رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: پرونده ˈشهر سوختهˈ برای ثبت جهانی به سازمان یونسکو ارسال شده که این نوید را به مردم می دهیم که این اثر باستانی ثبت جهانی خواهد شد و باعث افتخار ایران و ایرانیان می شود.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب داشتن آثار تاریخی و باستانی متعدد و صنایع دستی و هنرهای سنتی منحصر به فرد از این پس دارای دو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زاهدان و زابل خواهد بود.

شهر سوخته در کیلومتر 65 محور زابل - زاهدان که جشنواره بهار تا 5 فروردین در آن برپاست با افزون بر 5 هزار سال قدمت در ردیف کهن ترین آثار جهانی است که کشف جراحی های چشم در کاوش های آن موید علم و دانش پیشرفته در ایران کهن است.

کد خبر 205853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز