گران شدن سفرهای نوروزی در کشور اگرچه در گزارش‌های رسانه‌ها از وضعیت قیمت بازار تورهای گردشگری در نوروز مشهود است اما مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران گفته است که نگران گرانی‌ها نیست چون اطمینان دارد که نوروز امسال نسبت به سال گذشته رشد 25درصدی سفر را شاهد خواهیم بود.

سفر

براساس آنچه محمدحسین فرمهینی فراهانی به ایسنا گفته است، تنها تفاوت ایرانی‌ها با مردم دیگر نقاط دنیا، انجام مسافرت و به‌جاآوردن صله رحم است و نوروز بهانه خوبی برای این کار است. وی با تأکید بر اینکه همه ارگان‌ها و نهادهای دولتی برای رونق سفر، توسط ستاد تسهیلات سفر استان‌ها بسیج شده‌اند، افزود: با معرفی جاذبه‌های گردشگری و ارائه تخفیف‌های مناسب می‌توان شاهد رونق گردشگری و جذب گردشگر در نوروز در استان تهران و دیگر شهرها بود. به گفته فراهانی، مردم همیشه سفر را در سبد خانوار دارند و به‌نظر می‌رسد با تبلیغات انجام‌شده و بررسی نیاز مسافران، درخواست‌ها برای سفر افزایش بیابد.

وی مطرح کردن بحث «سفر مهر» توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در چند‌ماه گذشته را اقدامی مناسب دانست و گفت: همسان کردن بخش خصوصی و دولتی برای سفرهای نوروزی، در گردشگری تأثیرگذار است.فراهانی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر حضور گردشگران خارجی در ایران در نوروز حساب باز نکرده است، گفت: استان تهران در نوروز با حضور گردشگران داخلی رونق خود را خواهد داشت.

کد خبر 204522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز