همشهری آنلاین: پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌های نوروزی از 23 بهمن‌ماه و پیش‌فروش حضوری بلیت اتوبوس از ابتدای اسفند‌ماه آغاز می‌شود.

اتوبوس مسافرتی

فارس نوشت: طرح نوروزی جابه‌جایی مسافر از 24 اسفند ماه 91 آغاز و تا 16 فروردین ماه 92 ادامه دارد.

شرکت و مؤسسات حمل و نقل مسافر در این ایام از حداکثر ظرفیت ناوگان تحت پوشش خود برای ایام پیک تقاضا و همچنین مسیرهایی که حجم بالایی از جابه‌جایی مسافر را دارند استفاده می‌کنند.

به منظور انجام سفر برنامه‌ریزی شده و اجرای بهتر طرح نوروزی جابه‌جایی مسافر، به تمامی شرکت‌های مسافربری اعلام شده است تا پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌ها را یک هفته زودتر از پیش فروش حضوری آغاز کنند.

همچنین نرخ بلیت اتوبوس در راستای جبران سفر‌های یک‌سرخالی ناوگان، تنها برای این ایام یعنی از 24 اسفند ماه 91 تا 16 فروردین ماه 92، با حداکثر 20 درصد افزایش مواجه است و پس از 16 فروردین، نرخ‌ها‌ به حالت قبلی خود برمی‌گردد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران در این‌باره می‌گوید: با اتحادیه و انجمن‌های شرکت‌های مسافربری هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا نظارت کافی بر پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی وجود داشته باشد.

سید یعقوب میرکتولی در خصوص تامین ناوگان مورد نیاز جاده‌ای در طرح نوروزی اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم در جهت بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت و توان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر انجام شده و در این باره هیچ مشکلی نداریم.

وی اضافه کرد: هماهنگی لازم نیز با سازمان‌های دولتی، نهادها و کارخانجات انجام شده تا در صورت لزوم از خودروهای مسافری مناسب برای پشتیبانی و تقویت ناوگان عمومی در طول اجرای طرح استفاده کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و موسسات مسافربری ملزم بر عملکرد رانندگان تحت پوشش خود در خصوص خدمت رسانی هرچه مطلوب‌تر به مسافران بر اساس آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های صادره و به ویژه الزام آنها به سوار و پیاده کردن مسافران در پایانه های عمومی و سایر محل‌های تعیین شده هستند.

میر کتولی افزایش ایمنی حمل و نقل را مهمترین اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اجرای طرح عنوان کرد و گفت: به منظور تامین امنیت، آسایش و رفاه هرچه بیشتر مسافران در سفرهای بین شهری، مدیران فنی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل مسافر دقت نظر بیشتری جهت تایید سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از سفر داشته باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران اظهار داشت: در روزهای آتی مراکز اصلی پیش فروش حضوری بلیت اتوبوس در سطح شهر را با هماهنگی اتحادیه و انجمن صنفی مسافربری، به متقاضیان معرفی می‌کنیم.

کد خبر 200837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز