سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس ستاد مرکزی سفرهای کشور پیش بینی کرد با توجه به خدمات ویژه سازمان کشتیرانی در ایام نوروز 92 سفرهای دریایی هموطنان افزایش یابد.

سفرهای دریایی

به گزارش ایرنا، منوچهر جهانیان روز دوشنبه گفت: سازمان کشتیرانی به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد مرکزی سفرهای کشور با فعال کردن شرکت های تابعه، برنامه سفرهای داخلی و خارجی را ویژه گردشگران نوروز 92 تدارک دیده است.

وی افزود: ناوگان شرکت کشتیرانی والفجر برنامه های ویژه برای تردد کشتی های ˈایران هرمز 12ˈ و ˈایران هرمز 14ˈ در محدوده بندر لنگه به کیش و بالعکس در نظر گرفته است.

جهانیان ادامه داد: این شرکت همچنین با فعال کردن کشتی ˈکاتامارانˈ و ˈتندرو زمردˈ با ظرفیت 235 مسافر در روز، امکان سفر و برگزاری تورهای دریایی در محور خارک به بوشهر را فراهم آورده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده با شرکت کشتیرانی کیش، امکان انجام حداقل چهار سرویس رفت و برگشت در مسیر بندر چارک به کیش میسر شده است.

به گفته وی، برگزاری 2 تور شبانه در اطراف جزیره کیش با کشتی ˈکاتاماران گوهرˈ با ظرفیتی بالغ بر 230 مسافر از دیگر برنامه های شرکت کشتیرانی کیش در نوروز خواهد بود.

جهانیان با اشاره به سایر ظرفیت های گردشگری دریایی در نوروز 92 اظهار داشت: فراهم آوردن امکان دو سرویس رفت و برگشت در مسیر بندر چارک به کیش و بالعکس با ˈلندینگ کرافت آریاˈ با ظرفیت 200 مسافر و 40 خودروی سواری از دیگر برنامه ریزی های صورت گرفته است.

به گفته وی، تحقق روزانه هشت گشت تفریحی با کشتی آکواریوم در حاشیه ساحلی جزیره کیش با ظرفیت 40 مسافر در هر سفر از دیگر زیرساخت های ایجاد شده در راستای رونق گردشگری دریایی به شمار می آید.

جهانیان در پایان به برنامه سفرهای خارجی ناوگان کشتیرانی به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد مرکزی سفرهای کشور اشاره کرد و گفت: در اختیار گرفتن چهار کشتی با ظرفیتی بالغ بر هزار نفر، امکان سفر در مسیر بندرعباس به شارجه، بندر لنگه به دبی و خرمشهر به کویت را محقق کرده است.

کد خبر 205813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز