همشهری آنلاین: هیات مدیره‌ کانون کارگردانان خانه تئاتر در حاشیه مراسم سالانه‌اش با انتشار بیانیه‌ای درباره وضعیت مبهم تالار مولوی، نسبت به این اتفاق، واکنش نشان داد.

نمایش

به گزارش ایسنا، این بیانیه شامگاه 25 اسفندماه توسط رضا گوران سخنگوی کانون کارگردانان، خوانده شد.

در این بیانیه آمده است: «تالار مولوی از زمان افتتاح خود که با اجرای پرفروغ نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» اثر اجرایی استاد زنده‌یاد حمید سمندریان انجام پذیرفت تا یکی در دهه بعد مکانی مطمئن برای اجرای نمایش‌هایی بود که جرات، جسارت، نوگرایی و تجربه‌مندی را سرلوحه کار خود قرار داده بودند.

وجه دانشجویی و نوگرایی اجراهای تالار مولوی حتی در این یک دهه اخیر که اوضاع تئاتر چندان به سامان نیست بر همگان آشکار است و تماشاگران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای بر این امر آگاهی دارند.

حفظ و حراست از تالار مولوی و فضای تجربی آکادمیک آن به گمان کانون کارگردانان خانه تئاتر وظیفه هر هنرمند دردمندی است که امید خود را به آینده به سامان تئاتر دوخته است و مشتاقانه به دنبال زایندگی و بالندگی در تئاتر می‌گردد.

اما به جز هنرمندان و مسئولین فرهنگی دانشگاه تهران که متولی تالار مولوی‌اند نیز می‌باید در این راستا بکوشند، کوششی که وظیفه اخلاقی، فرهنگی و ملی ایشان است.

بی‌آنکه بخواهیم بر عملکرد مسئولین فرهنگی و کلان تالار مولوی در این سال‌ها نقدی بزنیم به وضوح احساس می‌کنیم که وضعیت این تالار در روزهای کنونی سنجیده با تعهد فرهنگی نیست.

چندی است مدیریت این تالار جناب آقای سعید اسدی از شغل پرمشغله خود استعفا داده و این تالار هم اکنون بدون مدیر اداره می‌شود.

در حقیقت اداره نمی‌شود. این وضعیت دوستداران تئاتر را سخت نگران می‌دارد. یکی اینکه چه عواملی باعث شده فرد صبور و با دانشی چون سعید اسدی از کاری که بسیار دوستش می‌دارد خداحافظی کند و دیگر اینکه آیا این وضعیت می‌خواهد تغییر کاربری این تالار گران‌قدر بیانجامد که اگر چنین باشد حیات تئاتر دانشجویی و نوجو در ایران سخت به مخاطره خواهد افتاد.

امید که چنین نباشد و مسئولین و دلسوزان مرتبط با اداره این تالار هر چه زودتر فکری عاجل و از سر تعهد برای بسامان کردن اوضاع تالار مولوی بنمایند. چنین باد».

سعید اسدی مدیر تالار مولوی به دلیل مشکلات مختلف از جمله مشکلات مالی، برای دومین بار از سمت خود کناره‌گیری کرده است و با گذشت بیش از یک ماه هنوز وضعیت مدیریت این تالار که به عنوان پایگاه تئاتر دانشگاهی شناخته می‌شود، مشخص نشده است.

 

کد خبر 205518

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز