شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

داریم به چهارشنبه‌ی آخر سال نزدیک می‌شویم و باید خیلی مراقب باشیم که چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود. این رسم قدیمی متأسفانه در این سال‌ها با ترقه‌بازی و مواد منفجره به روزی شبیه یک روز جنگی تبدیل می‌شود و روزهای نزدیک به چهارشنبه‌سوری مدام حوادث ناگواری رخ می‌دهد.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی691

از هفته‌های پیش سازمان آتش‌نشانی و شهرداری تهران هماهنگی‌ها و تمهیداتی را برای این روز در نظر گرفته اند و دو روز دیگر (91 اسفند) هم مانوری در برج میلاد برگزار می‌شود.

مهندس دهمندی، معاون آموزش و تربیت‌بدنی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به حضور 200 آتش نشان داوطلب در این مانور می‌گوید: «این مانور پیرو برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته با مدیران مناطق پنجگانه‌ی عملیاتی، در برج میلاد اجرا خواهد شد.»

او می‌گوید:« علاوه بر این مانور مربیان آتش‌نشانان داوطلب که در خانه‌های ایمنی مستقر هستند، در مراسم چهارشنبه‌ آخر سال با آمادگی کامل در 252 سرای محله برای خدمت‌رسانی به شهروندان حضور خواهند
داشت.»

توصیه‌ها را جدی بگیرید!

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای تأمین ایمنی هر چه بیش‌تر شهروندان در چهارشنبه‌ی آخر سال، توصیه‌هایی دارد که خوب است همه‌ی ما به این توصیه‌ها توجه کنیم. خوب است مراقبت کنیم شادی و هیجانی که همه به‌ویژه نوجوانان و کودکان در روزهای آخر سال دنبال آن هستند، با کارهای خطرناکی که سلامتی آن‌ها و بقیه را تهدید می‌کند یکی گرفته نشود.

استفاده‌ی نادرست از ترقه و فشفشه و گذاشتن این‌جور چیزها در کوله‌پشتی یا کیف که ممکن است زیادی گرم شود یا فشار و ضربه‌ی حساب‌نشده‌ای به آن وارد شود، کار خطرناکی است. هم‌چنان که استفاده از ترقه‌ها و فشفشه‌های غیراستاندارد یا این‌که خود نوجوان‌ها بخواهند این‌جور چیزها را تولید کنند، بارها سلامتی نوجوانان و دوستانشان را به خطر انداخته و گاه باعث بروز اتفاق‌هایی شده که جبران ناپذیرند.

بسیاری از کودکان و نوجوانان کبریت، ترقه و موادآتش‌زا را پس از تهیه در نقاط غیرقابل دید مثل انباری‌ها، زیرزمین، بالکن، پشت‌بام یا در داخل کمد و کیف و وسایل شخصی خود مخفی می‌کنند که همین امر از عوامل بروز حریق و حادثه است و باید مراقب آن باشند.

با این وصف، در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه، خونسردی خود را حفظ کنید و در صورت گسترده بودن حریق سریعاً با تلفن 125 آتش‌نشانی تماس بگیرید.

کد خبر 204463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز