سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: با صدور کیفرخواست برای اعضای باند میکروب، معاون دادسرای ناحیه 9 تهران برای 9نفر از آنها تقاضای تبعید به شهرهای مختلف کرد.

این در حالی است که مدتی پیش رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف 6 تن از اعضای این باند در دادگاه کیفری به پایان رسید و 2 نفر از آنها محکوم به اعدام شدند.

اواسط مهر‌ماه گذشته در پی شکایت دختری 16 ساله از چند پسر جوان که او را با آب‌میوه مسموم بیهوش کرده و سپس از صحنه‌های آزار و اذیت وی فیلمبرداری کرده بودند، به دستور قاضی صابری ذفرقندی، سرپرست دادسرای ناحیه 9 تهران رسیدگی به این پرونده در شعبه اول دادیاری این دادسرا آغاز شد.

بررسی‌های انجام شده نشان‌ می‌داد متهمان اعضای باندی موسوم به میکروب هستند که با سوء استفاده از ثروت خانواده‌های خود اقدام به فریب دختر نوجوان کرده و او را در ویلاهای کرج و شمال مورد اذیت و آزار قرار داده‌اند.

به این ترتیب دستور بازداشت آنها صادر شد و مأموران موفق شدند 19 نفر از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کنند.

با کشف یک فیلم سیاه که نشان می‌داد 6 نفر از متهمان، دختر 16 ساله را با تهدید مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند، رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف آنها در دادگاه کیفری استان تهران آغاز و در پایان این محاکمه 2 نفر از متهمان به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شدند.

این در حالی بود که رسیدگی به دیگر اتهامات اعضای باند در دادسرای ناحیه 9 ادامه داشت.

سرانجام پس از گذشت چندین جلسه بازجویی  برای 15 نفر از آنها به اتهام ساخت، نگهداری و انتشار فیلم و تصاویر مبتذل، ارتباط نامشروع، خرید و مصرف مشروبات الکلی و استفاده از تجهیزات ماهواره کیفر خواست صادر شد و 4 نفر از آنها نیز تبرئه شدند.

قاضی نصرت‌الله فلسفی، معاون دادسرای ناحیه 9 با بیان این خبر گفت: پس از صدور کیفرخواست، پرونده 9 نفر از متهمان که زیر 18 سال سن دارند برای محاکمه به دادگاه ویژه اطفال و پرونده 6 نفر از آنها که بین 18 تا 20 ساله هستند به دادگاه عمومی و جزایی ارسال شده است.

وی با اشاره به درخواست تبعید برای 9 نفر از اعضای باند ادامه داد: این پرونده یک شاکی دارد و در حالی که برای هر یک از متهمان وثیقه‌های سنگینی تا 4 میلیارد تومان صادر شده است بیشتر آنان با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده‌اند.

بزرگنمایی شده است

از سوی دیگر قاضی صابری ذفرقندی، سرپرست دادسرای ناحیه 9 نیز با اشاره به بزرگنمایی‌‌های انجام شده در خصوص این پرونده گفت: حقایق و مواردی که در پرونده وجود دارد با آنچه که پیش از این اعلام شده تفاوت دارد و یکی از مواردی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود همین گفته‌های متناقض است.

وی ادامه داد: اعضای این باند هیچ گاه جلوی دختران مدرسه‌ای را نمی‌گرفته‌اند و این پرونده تنها یک شاکی دارد، در حالی که برخی  اعلام کرده بودند اعضای این باند اقدام به اغفال دختران مدرسه‌ای می‌کردند و آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

سرپرست دادسرای ناحیه 9 گفت: این گونه بزرگنمایی‌ها در پرونده‌ها باعث می‌شوند افکار عمومی از اینکه تنها 2 عضو باند محکوم به اعدام شده‌اند متعجب شوند و این در حالی است که قضات حق ندارند بر خلاف مدارک و شواهد موجود در پرونده رأی داده و اظهار نظر کنند.

کد خبر 20415

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز