گروه اجتماعی: عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی‌ تا امروز( نیمه‌ اسفند) پرداخت نشده است. بازنشستگان در تماس تلفنی با روزنامه همشهری می‌گویند که عیدی‌ها براساس حروف الفبا پرداخت می‌شود اما حتی بازنشستگانی که فامیلشان با حرف الف است هنوز عیدی به حسابشان واریز نشده است.

بازنشستگان

اسد‌الله عباسی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به جلساتی که در سازمان تأمین اجتماعی در این خصوص برگزار شده پرداخت عیدی بازنشستگان آغاز شده و به مرور تمامی این افراد عیدی خود را دریافت خواهند کرد. ‌ ‌این در حالی است که پیش از این به بازنشستگان وعده داده شده بود که پرداخت عیدی‌ها از سه روز پیش به‌تدریج و براساس حروف الفبا انجام خواهد شد.

علی‌اکبر‌خبازها رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کسی است که روز شنبه اعلام کرد پرداخت عیدی‌ها از روز یکشنبه انجام می‌شود، ‌وقتی از او پرسیده شد که چرا این وعده عملی نشده؟ گفت: من از قول مسئولان سازمان تأمین اجتماعی این خبر‌ها را اعلام می‌کنم، در حال حاضر هم به من گفته‌شده که پرداخت عیدی‌ها از فردا شروع می‌شود و من هم این اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم. او توضیح داد: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی مشکل کمبود نقدینگی دارد و دلیل پرداخت نشدن عیدی‌های بازنشستگان هم این مشکل است.

سعید مرتضوی، ‌سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، پیش از این اعلام کرده بود که حقوق یک سال بازنشسستگان سازمان تأمین اجتماعی را ذخیره کرده است تا برای پرداخت حقوق آنها با مشکل روبه‌رو نشود. ذخیره شدن این مبلغ از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان یکی از کارهای خیلی خوب مرتضوی قلمداد شد و یک امتیاز مثبت در کارنامه‌اش به ثبت رساند، اما سؤال بازنشستگان این است که چرا پرداخت عیدی از این ذخیره انجا م نشده تا بازنشستگان زودتر بتوانند خرید عیدشان را انجام بدهند؟ و سؤال دیگر اینکه آیا واقعا حقوق یک سال بازنشستگان ذخیره شده یا یک خبر کذب در رسانه‌ها منتشر شده است؟

انتخاب‌ رئیس سازمان بیمه سلامت

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز همچنین درباره انتخاب رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به اینکه 15اسفند‌ماه حکم سرپرستی عمادی در سازمان بیمه سلامت به پایان می‌‌رسد به همین دلیل در سازمان تأمین اجتماعی جلسه‌ای به‌منظور تعیین رئیس این سازمان برگزار و مدیرعامل این سازمان را معرفی خواهیم کرد.

کد خبر 204032
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز