یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «عیدی» بازنشستگان کشوری واریز شده است، اظهار کرد: این در حالیست که قصد داریم "سبدهای حمایتی" را نیز به صورت بن کارت به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کنیم.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در حاشیه مراسمی که با حضور مدیران صندوق بازنشستگی کشور در این سازمان برگزار شد، افزود: یک میلیون و 200 هزار بازنشسته کشوری تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه 1000 میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان کشوری را بعد از 10 سال به آنها پرداخت کرده‌ایم، گفت: 1500 میلیارد تومان دیگر از مطالبات بازنشستگان باقی مانده است که در قالب سهام فرابورس به آنها واگذار می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه دو میلیون و 300 هزار نفر از بازنشسته‌های کشوری تحت پوشش بیمه تکمیلی و یک میلیون و 200 هزار نفر از آنان تحت پوشش بیمه طلایی قرار دارند، عنوان کرد: در صدد هستیم حمایت‌های خود را از این بازنشستگان افزایش دهیم.

وی در مورد پرداخت وام ضروری به بازنشستگان نیز عنوان کرد: هم اکنون 60 هزار نفر از بازنشستگان در حال دریافت وام ضروری هستند و در سال آینده قصد داریم این وام را به تعداد بیشتری ازبازنشستگان پرداخت کنیم.

این در حالیست که ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این مراسم از افزایش تعداد بازنشستگانی که «وام ضروری» را دریافت خواهند کرد خبر داد و گفت: در سال آینده به تعداد بیشتری از بازنشستگان وام ضروری 1.5 میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

عباسی همچنین در مورد میزان دریافتی بازنشستگان گفت: کف حقوق بازنشستگان 400 هزار تومان، میانگین آن 750 هزار تومان و سقف آن هفت میلیون تومان است که عدد سقف مربوط به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و یا قضات است.

بررسی بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات امنا

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: این موضوع در حال پیگیری در هیات امناست و تا کنون جلساتی نیز در این زمینه برگزار کرده‌ایم و در حال بررسی آن هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان پیش از پایان سال اعلام می‌شود، تصریح کرد: در نظر داریم در حداقل زمان ممکن سایر مطالبات بازنشستگان را نیز پرداخت کنیم.

وی در ادامه از واریز شدن «عیدانه دولت» به حساب بازنشستگان خبر داد.

کد خبر 202859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز