همشهری آنلاین: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نشست فوق العاده شورای عالی کار در نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری برای تعیین حق مسکن و خواربار کارگران خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈاسدالله عباسیˈ شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه دستاوردهای کارگران، کارآفرینان و واحدهای نمونه کشور در غرفه 38 نمایشگاه بین المللی تهران، در جمع خبرنگاران افزود: نمایشگاه فرصتی است تا دستاوردهای تلاش کارآفرینان و کارگران به نمایش گذاشته شود.

وی با تاکید براینکه بی تردید بسیاری از این دستاوردها در صورتی که سرمایه ایرانی از آن حمایت کند، می تواند به تولید انبوه برسد، تصریح کرد: همچنین نیروی توانمند کار در صورت داشتن خلاقیت می تواند به شکل تعاونی فعالیت های خود را ادامه دهد.

عباسی با اشاره به اینکه با تولید انبوه برخی کالاها می توان آنها را صادر کرد، یادآور شد که هم اکنون در تولید برخی از محصولات جلوتر از دیگر کشورها هستیم.

سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع اصلاح قانون کار گفت: اصلاح قانون کار با در نظر گرفتن شرکای اجتماعی کار صورت گرفته است.

عباسی همچنین در خصوص تعیین حداقل دستمزد کارگران گفت: حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار با حضور تمامی شرکای اجتماعی کار تعیین شده است.

وی با اشاره به شکایت برخی از گروههای کارگری به دیوان عدالت اداری در خصوص ناکافی بودن حداقل دستمزد کارگران گفت: دیوان عدالت اداری در صورتی می تواند این امر را غیر قانونی بداند که واحدهای اقتصادی از پرداخت دستمزد تعیین شده به کارگران امتناع کنند و مبلغی کمتر از میزان تعیین شده به کارگران بدهند.

وی در پایان گفت: مبلغی که از سوی شورای عالی کار برای حداقل دستمزد کارگران تعیین شده، کف حقوق کارگران است و این در حالی است که در برخی از واحدهای تولیدی، کارگران صنعتی بیش از یک میلیون تومان به طور ماهانه دستمزد دریافت می‌کنند.

کد خبر 211754
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز