گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: یک قسط از مطالبات بازنشستگان کشوری تا پایان سال ‌پرداخت می‌شود.

دفترچه

اسدالله عباسی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداده که تلاش‌های صورت‌گرفته بیانگر آن است که ان‌شاء‌الله پرداخت دیگری تا پایان سال به بازنشستگان داشته باشیم.روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که عباسی در جمع برخی از مدیران و معاونین این وزارتخانه توضیح داد: تاکنون با تدابیر و حمایت همه‌جانبه دولت، صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به درخواست بازنشستگان واجد شرایط مبنی بر پرداخت نقدی مطالبات،

بخشی از این مطالبات را پرداخت کرده و در حال حاضر تمهیداتی جهت پرداختی دیگر به بازنشستگان با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری انجام شده است که آخرین اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته بیانگر آن است که ان‌شاءالله پرداخت دیگری تا پایان سال‌جاری به بازنشستگان داشته باشیم. ایشان در پایان اظهار داشت که نحوه و میزان پرداخت تا قبل از پایان سال‌جاری از طریق صندوق بازنشستگی کشوری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بازنشستگان کشوری سال‌هاست که خواسته خود را مبنی بر دریافت این مطالبات از دولت بارها اعلام کرده‌اند،‌آنها از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا پرداخت این مطالبات را به سرانجام برسند اما دولت و سازمان بازنشستگی کشوری با گذشت پنج سال هنوز نتوانسته‌اند این مطالبات را پرداخت کنند. یکی از این بازنشستگان در این‌باره گفت: برای ما جای سؤال دارد که چرا دولت این بدهی را پرداخت نمی‌کند، درحالی‌که مدام گفته می‌شود که مسئولین دولت به مشکلات معیشتی مردم و بازنشستگان فکر می‌کنند و سعی می‌کنند تا این مشکلات را حل کنند. ما انتظار داشتیم که طلب ما یکجا پرداخت شود تا بتوانیم با پول آن گرهی از مشکلاتمان را بگشاییم اما تا حالا فقط 430هزار تومان آن پرداخت و در دو قسط انجام شده، این کار باعث شده که اعتماد ما به دولت کم شود.

یک زن بازنشسته با گلایه از اینکه تورم باعث شده که ارزش این پول روزبه‌روز کمتر شود، توضیح داد:طلب من دو میلیون تومان بوده که اگر سال 87یا 88پرداخت می‌شد ارزشش از الان خیلی بیشتر بود، با این تورمی که در این سال‌ها بوده، الان ارزش این پول از نصف هم کمتر شده است. نه‌تنها طلب ما را همان سال پرداخت نکردند، ‌بلکه به‌صورت قسطی آن را پرداخت می‌کنند، این نوع پرداخت برای بازنشستگان مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد و طلب ما روزبه‌روز بی‌ارزش‌تر می‌شود.

830هزار نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مطالبات مالی از دولت دارند. مطالبات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مربوط به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است که می‌بایست از مهرماه 1386توسط دولت اجرا شود اما اجرای این قانون با یک‌سال تأخیر و از مهر 87انجام شد، به این ترتیب هر یک از افرادی که پیش از سال 86بازنشسته شده ‌بودند از دولت طلبکار شده‌اند که تا‌کنون در دو مرحله 420هزار تومان به‌حساب آنان واریز شده؛ در مرحله اول 250هزار تومان در آخرین روز اسفند 89و در پرداخت دوم به مبلغ 170هزار تومان در خرداد‌ماه امسال انجام شده است. میانگین مطالبات بازنشستگان کشوری بین یک میلیون و500تا دو میلیون تومان است البته حداقل و حداکثر مطالبات بازنشستگان متفاوت است به‌طوری که مبلغ ریالی برخی از بازنشستگان از میزان میانگین اعلام‌شده بیشتر و رقم تعداد دیگری از بازنشستگان بسیار پایین‌تراست.

شیخ‌الاسلامی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی که 15بهمن‌ماه با استیضاح نمایندگان از کار برکنار شد در زمان وزارت خود گفته بود: وزارت آموزش وپرورش با 433هزارنفر، وزارت بهداشت با 121733نفر، وزارت راه وترابری با 55384نفر، وزارت جهادکشاورزی با42013نفر و وزارت کشوربا 32754نفربه‌ترتیب مشمولان مطالبات ناشی ازاجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.

کد خبر 204492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز