گروه اجتماعی: امروز صبح 200هزار تومان به‌حساب 730 هزار نفر از بازنشستگان کشوری واریز شد.

نهادها

ایراندخت عطاریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با اعلام این خبر گفت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه منابع مالی مورد نیاز تأمین شد و از امروز( دوشنبه 28اسفند‌ماه) مبلغ 200هزار تومان به‌حساب بانکی 730هزار بازنشسته مشمول این قانون، واریز می‌شود. با پرداخت چهارمین مرحله از مطالبات، کل مبلغ دریافتی هر یک از بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به 820هزار تومان می‌رسد.

او در جمع معاونین و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام تبریک فرارسیدن عید نوروز به تمامی بازنشستگان کشوری، درباره میزان و نحوه پرداخت چهارمین مرحله مطالبات بازنشستگان افزود: خوشبختانه هماهنگی‌های لازم با بانک عامل به عمل آمده و بازنشستگان مشمول قانون فوق می‌توانند از صبح امروز با مراجعه به بانک عامل نسبت به برداشت مطالبات خود اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی، عطاریان تأکید کرد: تا‌کنون با پرداخت‌های صورت‌گرفته مطالبات بیش از یکصد هزار نفر از بازنشستگان کاملاً تسویه شده و قطعاً با پرداخت این مرحله نیز مطالبه تعداد دیگری از بازنشستگان به‌طور کامل تسویه خواهد شد. صندوق بازنشستگی کشوری تلاش دارد به محض تأمین منابع مالی حاصل از فروش سهام شرکت‌های دولتی در بورس توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ باقیمانده مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند.

مطالبات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مربوط به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است که می‌بایست از مهرماه 1386توسط دولت اجرا شود اما اجرای این قانون با یک سال تأخیر و از مهر 87انجام شد، به این ترتیب هر یک از افرادی که پیش از سال 86بازنشسته شده‌بودند از دولت طلبکار شده‌اند که تا‌کنون در سه مرحله 620هزار تومان به‌حساب آنان واریز شده است؛ در مرحله اول 250هزار تومان در آخرین روز اسفند 89و در پرداخت دوم ‌مبلغ 170هزار تومان در خرداد‌ماه‌ و 200هزار تومان هم در آبان‌ماه امسال پرداخت شد. با احتساب 200هزار تومانی که قرار است امروز به حساب‌ها واریز شود در مجموع 820هزار تومان از این طلب پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح ملی بیمه طلایی درمان برای بازنشستگان کشوری گفت: با حمایت دولت و اختصاص 100میلیارد تومان اعتبار از سوی رئیس‌جمهور برای اجرای این بسته حمایتی درمانی بیش از یک میلیون و 150هزار بازنشسته مشترک صندوق بازنشستگی کشوری از خدمات و مزایای بیمه طلایی بستری درمان برخوردار شدند. در بیمه طلایی درمان بازنشستگان کشوری بدون پرداخت وجه و طی کردن مراحل اداری به راحتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد پذیرش شده و تحت مداوا قرار می‌گیرند.

او گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد در سه ماه‌ اول سال آینده تمامی بازنشستگان کشوری بتوانند همچون گذشته از خدمات درمانی بیمه طلایی بهره‌مند شوند. بنابراین بازنشستگان عزیز توجه داشته باشند که صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان بیمه‌گر همچنان نسبت به ارائه خدمات درمانی در قالب بسته حمایتی بیمه طلایی تعهدات خود را انجام خواهد داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره ارائه خدمات بیمه طلایی به افراد تحت تکفل بازنشستگان در سال آینده اظهار داشت: با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز بیمه طلایی و آثار مثبت و ارزنده این طرح در بهبود وضعیت درمانی بازنشستگان و رضایت خاطر آنان از کاهش هزینه‌های درمانی، صندوق بازنشستگی کشوری در فاز دوم اجرای بیمه طلایی تصمیم دارد پوشش این خدمت جدید را به افراد تحت تکفل بازنشستگان نیز تعمیم دهد.

به گفته وی، تمامی بازنشستگان و خانواده‌های آنان نیز از سه ماه‌ دوم سال 92تحت پوشش بیمه طلایی درمان قرار می‌گیرند.

کد خبر 205694
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز