همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون هنر ومعماری شورای عالی انقلاب فرهنگی از تلاش این نهاد برای تدوین سند توسعه موسیقی خبر داد.

کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و خانه موسیقی

 به گزارش سایت خانه موسیقی در جلسه مشترک کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و خانه موسیقی که عصر دوشنبه،٧ اسفند در محل خانه موسیقی برگزار شد بر لزوم هماهنگی برنامه ها و سیاست های موسیقی نهادها تاکید شد.

محمد حسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بررسی مسایل هنر در این کمیسیون گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی عالی ترین مرجع تصمیم گیری فرهنگی است و تاکنون در حوزه های فرهنگی و آموزشی تصمیم های مهمی داشته است. با توجه به نبود جایگاه مشخص برای مباحث هنری، نابسامانی ها در حوزه مسایل هنری، تعدد تصمیم گیری و نبود وحدت رویه و سیاست کلان در حیطه هنری شورا به این نتیجه رسید که جایگاه رسمی برای حوزه هنر داشته باشد. بنابراین کمیسیون هنر و معماری تشکیل شد و این کمیسیون با حضور هنرمندان و استادان رشته های مختلف و مدیران با تجربه فعالیت می‌نماید.

ایمانی خوشخو با اشاره به اهمیت هنر موسیقی گفت: موسیقی با تاریخ و فرهنگ ما عجین است و بسیاری از مسایل ملی، ارزشی و انقلابی در قالب هنر موسیقی بیان شده و می‌شود اما متاسفانه هنوز این هنر در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته است.

در کنار تهیه سندهای توسعه هنرها، تدوین سند توسعه موسیقی از برنامه های کمیسیون هنر و معماری است که اگر این سند به نحو مناسب تهیه و تصویب شود می تواند مبنای فعالیت ها و برنامه های موسیقی کشور قرار گیرد و فعالیت های موسیقی در همه نهادها و مراکز هماهنگ شود.

البته در این مسیر از نظرات هنرمندان و استادان موسیقی و خانه موسیقی نیز استفاده خواهد شد و تصویب این سند می تواند ناهماهنگی ها و تشتت در سیاست ها و برنامه های موسیقی نهادها و مراکز مختلف را از بین ببرد و شاهد هماهنگی در زمینه موسیقی باشیم.

وی ادامه داد: در این سند به مسایل حمایت از موسیقی، اقتصاد و آموزش موسیقی، حضور موسیقی در عرصه بین المللی و ... مورد توجه قرار گرفته است.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حدود دو سال فعالیت کمیسیون مباحث و مسایل رشته های مختلف بحث و بررسی شده و تهیه سندهای توسعه رشته های مختلف هنری از مهمترین برنامه های کمیسیون است.

در ادامه این نشست اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی و نیز دکتر حسن ریاحی دبیر جشنواره موسیقی فجر دیدگاه های خود درباره مسائل مبتلابه موسیقی را بیان کردند.

کد خبر 203209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز