گروه شهری: همزمان با رونمایی از آرم طرح ترافیک سال92 کار توزیع مجوزهای طرح نیز آغاز شد.

بنا براین گزارش، از سال آینده دیگر برچسب آرم طرح ترافیک صادر نخواهد شد بلکه کنترل محدوده طرح در قالب سیستم‌های هوشمند الکترونیک و سامانه‌های کنترلی براساس سریال پلاک‌های خودروها صورت خواهد گرفت.وحید نوروزی مشاور معاون حمل ونقل وترافیک با بیان اینکه تمامی خروجی‌های طرح ترافیک نیز به دوربین‌های کنترلی مجهز شده‌اند، گفت:

بر این اساس دیگر خودروها نمی‌توانند با دنده عقب رفتن یا سایر اقدامات وارد محدوده طرح ترافیک شوند و از سوی دیگر ورود و خروج خودروها به محدوده طرح ترافیک ثبت می‌شود که بدین‌ترتیب پلیس می‌تواند به‌راحتی خودروهای متخلف را به‌صورت ساعتی اعمال قانون کند.

همچنین محدوده طرح زوج یا فرد تا پایان نیمه اول سال آینده به سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های کنترلی مجهز می‌شود که با تجهیز این محدوده به این سیستم‌ها عملا ورود و خروج به محدوده زوج یا فرد نیز با دوربین کنترل می‌شود. نوروزی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی از مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های فرسوده به‌عنوان سرویس استفاده کرده و برای این خودروها که به‌شدت آلاینده هستند از سهمیه طرح ترافیک‌شان استفاده می‌کنند، به همین دلیل مقرر شده است از سال آینده برای این خودروها مجوز طرح ترافیک (آرم طرح ترافیک سال 93) صادر نشود.

نوروزی با اشاره به اینکه مجوزهای طرح ترافیک از دیروز برای سهمیه‌‌بگیران و از 20اسفند‌ماه برای سایر ثبت‌نام‌کنندگان توزیع می‌شود، گفت: امسال در مجموع 91هزار و 200فقره آرم طرح ترافیک توزیع خواهد شد که 15هزار فقره از مجموع این مجوزها مربوط به آرم‌های طرح ترافیک روزانه است.

همچنین هر سال نماد یکی از فعالیت‌های شهرداری به‌عنوان تصویر آرم طرح ترافیک انتخاب می‌شد اما طرح ترافیک سال‌92 تلفیقی از تصویر پرچم جمهوری اسلامی ایران و آرم شهرداری پایتخت است. این درحالی است که به گفته مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران امسال برای نخستین‌بار آرم‌های طرح ترافیک خودروهای شخصی، عمومی و دولتی یک رنگ و با نماد اصلی پرچم جمهوری اسلامی ایران و در کنار آن لوگوی شهرداری تهران است، پشت هفت پر لوگوی شهرداری تهران، هفت ذکر روز‌های هفته خواهد بود که از داخل خودرو قابل رؤیت است.

نوروزی درباره تردد موتورسیکلت‌ها در محدوده طرح ترافیک گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که تنها موتورسیکلت‌های دارای برچسب طرح ترافیک اجازه تردد در محدوده طرح را داشته باشند اما موتورسیکلت‌های برقی می‌توانند در کل تهران تردد کنند.

کد خبر 202914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز