مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور معاون شهردار تهران، از توزیع و چاپ آرم‌های طرح ترافیک از همین امروز خبر داد و گفت: در حال حاضر توزیع آرم طرح ترافیک به سهم‌بگیران شروع شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وحید نوروزی در مراسم رونمایی از آرم طرح ترافیک سال ۹۲ با اشاره به ویژگی‌های آرم طرح ترافیک در سال ۹۲ اظهار داشت: برچسب‌های تهیه شده یک رنگ و یک شکل خواهند بود و تفاوتی بین خودروهای شخصی، عمومی و دولتی در خصوص رنگ برچسب‌های آرم طرح ترافیک وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نماد اصلی آرم طرح ترافیک در سال ۹۲ پرچم  ایران است که به صورت برافراشته شده در آرم وجود دارد و این در حالی است که نماد شهرداری نیز در آرم طرح ترافیک برای سال ۹۲ پیش‌بینی شده است.

نوروزی بیان داشت: در پشت آرم‌های طرح ترافیک در سال ۹۲ طبق سنوات گذشته به مسائل مذهبی توجه شده است که در پشت آرم‌های طرح ترافیک سال ۹۲ هفت روز افزوده نگارش شده است.

مشاور معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه به هیچ وجه امکان جعل‌برداری از آرم طرح ترافیک سال ۹۲ وجود ندارد گفت: این در حالی است که ما به هیچ وجه در محدوده طرح ترافیک نیاز به آرم نداریم چرا که ورود و خروج خودرو‌ها توسط دوربین‌های پیش‌بینی شده در سطح شهر کنترل می‌شوند.

وی با اعلام این خبر که در نیمه ابتدای سال ۹۲ نیز تمهیدات لازم برای ورود و خروج خودروهای زوج و فرد از طریق دوربین انجام می‌شود، گفت: با مکانیزمی که در نیمه سال ۹۲ تعریف خواهد شد ورود و خروج خودروهای زوج و فرد نیز کنترل خواهد شد.

نوروزی در ادامه از توزیع و چاپ آرم‌های طرح ترافیک از همین امروز خبر داد و گفت: در حال حاضر توزیع آرم طرح ترافیک به سهم‌بگیران شروع شده است که براساس اعلام قبولی توزیع آرم‌های طرح ترافیک به صورت عادی به شهروندان از ۲۰ اسفند آغاز خواهد شد و متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به دفا‌تر آرم خود را دریافت کنند.

مشاور معاون شهردار تهران ادامه داد: برای سال جاری ۹۱ هزار و ۲۰۰ فقره آرم طرح ترافیک پیش‌بینی شده است که حدود ۱۵ هزار فقره آرم روزانه هستند ضمن اینکه امسال یک بخشی نیز به سهمیه بنیاد شهید اضافه شده است.

نوروزی افزود: از سال ۹۳ به هیچ عنوان به اتوبوس‌های دولتی که فرسوده باشند آرم طرح ترافیک نخواهد داده شد.

مشاور معاون شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر خودروساز‌ها پشت جایگاه بنزین سنگر گرفته‌اند و تأکید دارند که آلودگی هوا برای بنزین است که خوشبختانه با اظهارنظری که رئیس جمهور و تأکید وی بر امر خودروسازی شده است امیدواریم خودروسازان نیز به بحث آلودگی هوا دقت بیشتری داشته باشند.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: خودروسازان نیز به تعهدات خود در خصوص استانداردسازی خودرو‌ها عمل کنند تا شاهد کاهش آلودگی هوا در سطح شهر باشیم.

مشاور معاون شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر روزانه شاهد شماره‌گذاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ خودرو در تهران هستیم که امیدواریم خودروسازان شرایطی را فراهم کنند که خودروهای استاندارد وارد کشور شوند و ضمن اینکه با تأکیداتی که شده است از بنزین یورو ۴ استفاده کنند.

وی در ادامه با انتقاد از صنعت موتورسیکلت در کشور گفت: یک موتورسیکلت ۸ برابر یک خودروی استاندارد آلودگی تولید می‌کند.

نوروزی گفت: علیرغم تلاش‌هایی که شد طرح دو فوریتی در خصوص کاهش آلودگی هوا به مجلس شورای اسلامی ارائه شد اما متأسفانه این طرح ناپخته تهیه شده بود و نتوانست آن گونه که باید حمایت شود.

وی ادامه داد: آرزوی من داشتن قانون پاک در مملکت است و امیدواریم روزی به این مهم دست پیدا کنیم.

نوروزی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ تاکسی جز تاکسی تهران نمی‌تواند در محدوده طرح ترافیک تردد کند گفت: چنانچه غیر از این موضوع انجام شود تاکسی‌ها جریمه خواهند شد.

کد خبر 202834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز