همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک تهران با بیش از ۱۱۰۰ دوربین نظارت تصویری تحت نظارت و مدیریت قرار دارد، گفت:در تلاشیم تا دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت و همچنین ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز را در سطح پایتخت گسترش دهیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، حجت الله بهروز با بیان این مطلب افزود: در سال‌های گذشته در هوشمند سازی مدیریت ترافیک سعی کردیم که بیشترین تمرکزمان به روی بزرگراه‌های شهر باشد، چرا که در بزرگراه‌ها ضمن آنکه ترافیک نسبت به نقاط دیگر شهر بیشتر است، مشکلات ایمنی بیشتر وجود دارد و به همین دلیل نیاز بود که از سیستم‌های هوشمند بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: علاوه بر گسترش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در سطح شهر، توسعه سیستم ثبت تخلفات سرعت به ویژه در بزرگراه‌ها با جدیت دنبال می‌شود چنانچه اکنون بیش از ۶۰ درصد بزرگراه‌های شهر به این سیستم مجهز هستند و در سال جدید نیز نصب این سیستم در باقی بزرگراه‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بهروز تصریح کرد: با تجهیز بزرگراه‌های شهر تهران شاهد کاهش چشم گیر تصادفات در این معابر بوده‌ایم به گونه‌ای که سال به سال از میزان سوانح و تصادفات در شهر کاسته می‌شود.

وی همچنین در خصوص توسعه سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز در تقاطع‌های شهر تهران گفت: دوربین‌های ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز سال گذشته در ۳۴ تقاطع شهر نصب و راه اندازی شد که در تلاشیم تعداد تقاطع‌های مجهز به این سیستم را در سال جدید به ۱۵۰ تقاطع افزایش دهیم.

بهروز اظهار داشت: متاسفانه شاهد آن هستیم که بسیاری از رانندگان توقف پشت خط ایست را فراموش کرده‌اند و در بسیاری از موارد این قانون را رعایت نمی‌کنند که امیدواریم با تجهیز بزرگراه‌های شهر تهران به این سیستم شاهد کاهش این نوع تخلفات در شهر باشیم.

وی همچنین در خصوص تجهیز محدوده زوج و فرد به دوربین‌های ثبت تخلفات گفت: در سال ۹۱ خروجی‌های محدوده طرح ترافیک به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز شد تا اعمال قانون در مورد کسانی که به صورت غیر مجاز از خروجی‌ها وارد این محدوده می‌شوند، صورت گیرد. امسال نیز در تلاشیم که ورودی‌های محدوده زوج و فرد را به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز کنیم که بر این اساس ۱۳۰ معبر ورودی این محدوده به دروبین ثبت تخلفات مجهز خواهد شد.

وی همچنین در خصوص تجهیز تونل‌های شهری به دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات گفت: با کمک سیستم‌های هوشمند و نظارتی خوشبختانه امروز تونل‌هایی شهر به معابر ایمن تبدیل شده‌اند و در حال حاضر در تونل توحید در هر جهت ۴ دروبین کنترل سرعت و ۳ دوربین خط اضطرار وجود دارد. همچنین در تونل نیایش ۶ دوربین ثبت تخلفات سرعت در باند شمالی و ۶ دوربین کنترل خط اضطرار نصب و راه اندازی شده است.

کد خبر 207912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز