گروه شهری: امسال ورودی‌های محدوده زوج و فرد به دوربین‌های ثبت تخلفات تجهیز خواهد شد.

cctv

بنابراین گزارش در سال91 خروجی‌های محدوده طرح ترافیک به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز شد تا اعمال قانون در مورد کسانی که به‌صورت غیرمجاز از خروجی‌ها وارد این محدوده می‌شوند، صورت گیرد. از همین رو به گفته مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک، امسال نیز 130ورودی محدوده زوج و فرد به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز خواهد شد.

حجت‌الله بهروز با بیان اینکه توسعه سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد، گفت: در حال حاضر ترافیک تهران با بیش از 1100دوربین نظارت تصویری تحت نظارت قرار دارد و در تلاشیم تا دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت و همچنین ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز را در سطح پایتخت گسترش دهیم. به گفته بهروز، بیشترین تمرکزمان روی بزرگراه‌های شهر است، چراکه در بزرگراه‌ها علاوه بر ترافیک، مشکلات ایمنی بیشتری نیز به چشم می‌خورد و به همین دلیل نیاز بود که از سیستم‌های هوشمند بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: علاوه بر گسترش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در سطح شهر، توسعه سیستم ثبت تخلفات سرعت به‌ویژه در بزرگراه‌ها با جدیت دنبال می‌شود؛ چنانکه اکنون بیش از 60درصد بزرگراه‌های شهر به این سیستم مجهز هستند و در سال جدید نیز نصب این سیستم در باقی بزرگراه‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت. بهروز تصریح کرد: با تجهیز بزرگراه‌های شهر تهران شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در این معابر بوده‌ایم، به‌گونه‌ای که سال به سال از میزان سوانح و تصادفات در شهر کاسته می‌شود.

وی همچنین درخصوص توسعه سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز در تقاطع‌های شهر تهران گفت: دوربین‌های ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز سال گذشته در 34تقاطع شهر نصب و راه‌اندازی شد که در تلاشیم تعداد تقاطع‌های مجهز به این سیستم را در سال جدید به 150تقاطع افزایش دهیم.

وی همچنین درباره تجهیز تونل‌های شهری به دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات گفت: با کمک سیستم‌های هوشمند و نظارتی خوشبختانه امروز تونل‌های شهر به معابر ایمن تبدیل شده‌اند و در حال حاضر در تونل توحید در هر جهت چهار دوربین کنترل سرعت و سه دوربین خط اضطرار وجود دارد.همچنین در تونل نیایش شش دوربین ثبت تخلفات سرعت در باند شمالی و شش دوربین کنترل خط اضطرار نصب و راه‌اندازی شده است.

کد خبر 208060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز