همشهری آنلاین: رسانه‌های چین روز شنبه یکپارچه با انتشار گزارش‌هایی آمریکا را به دلیل متهم کردن این کشور به حملات سایبری مورد حمله قرار دادند.

اعتراض رسانه های چینی علیه حملات سایبری آمریکا

به گزارش ایرنا، روزنامه ها، تلویزیون مرکزی چین و خبرگزاری شین هوا با سلطه جو خواندن آمریکا، گزارش کرده اند که این کشور برای تامین منافع خود از هیچ کاری رویگردان نیست و هر تهمتی نیز به سایر کشورها می زند.

ˈبیجینگ دیلیˈ روز شنبه با اشاره به گزارش هفته گذشته آمریکا مبنی بر اینکه از ساختمانی متعلق به ارتش چین در شهر شانگهای مورد حمله سایبری قرار گرفته، آورده است: این تبلیغات با اهداف خاصی صورت می گیرد.

این روزنامه کار آمریکا را شبیه دزدی دانسته که هنگام فرار از دیگران می خواهد تا دزد را دستگیر کنند.

بیجینگ دیلی در ادامه آمریکا را بزرگترین عامل جنگ سایبری در جهان دانسته و نوشت : آمریکا بارها علیه چین حملات سایبری انجام داده است.

روزنامه ˈچاینا دیلیˈ چاپ پکن نیز دراین زمینه نوشت: آمریکا درتلاش است تا اذهان جهانی را منحرف کرده و چین را تهدید نشان دهد.

ˈگلوبال تایمزˈ یک روزنامه وابسته به ارگان حزب حاکم چین هم در سایت اینترنتی خود نوشت:ˈ چین باید بپاخیزد. سکوت پکن زمینه ساز اتهام های بیشتر از سوی آمریکا خواهد شد.ˈ

این نشریه با طرح این سوال که چرا شرکت ها و سازمان های دولتی چین که مورد حمله سایبری آمریکا قرار گرفته اند ساکت هستند و اعتراض نمی کنند، افزود: همین سکوت است که آمریکا را گستاخ تر می کند.

گلوبال تایمز درادامه گزارش خود تاکید کرد که اگر لازم باشد ارتش چین برای جنگ سایبری آماده است اما آغاز کننده نیست .

وزارتخانه های خارجه و دفاع چین هفته گذشته با انتشار بیانیه هایی دست داشتن ارتش درحملات سایبری علیه آمریکا را تکذیب کردند.

آمریکا در ادامه سلسله سناریوهای خود علیه پکن و پس از آنکه چند موسسه این کشور را تحریم کرد، مدعی شد هکرهای وابسته به ارتش چین شرکت های آمریکایی را هک و برخی اطلاعات آنها را به سرقت برده اند.

این در حالیست که چین می گوید عامل اصلی جنگ سایبری در جهان آمریکا است و پکن از جمله قربانیان آن می باشد.

کد خبر 202731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز