همشهری آنلاین: لی که چیانگ، نخست وزیر جدید چین در اولین کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی اتهام آمریکا علیه کشورش مبنی بر دست داشتن در حملات سایبری را تکذیب کرد.

نخست وزیر جدید چین اتهام های آمریکا را تکذیب کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین نشست خبری که یکی از شلوغ‌‌ترین کنفرانس های خبری در چین بود فقط به سه خبرنگار خارجی فرصت سوال داده شد. این خبرنگاران نیز درمورد روابط چین با آمریکا و روسیه سوال کردند.

بیشتر فرصت این نشست خبری دو ساعته به خبرنگاران چینی تعلق گرفت و آنان نیز فقط در مورد اوضاع داخلی کشورشان و مسایل پیش رو سوال کردند و کسی به مسایل مهم بین المللی مانند تحولات درخاورمیانه ، سفر اوباما به سرزمین های اشغالی و موضوع سوریه و کمک های برخی کشورهای غربی به تروریست ها اشاره ای نکرد.

با این حال ˈلی که چیانگˈ که به عنوان نخست وزیر چین جانشین ون جیا بائو شده در پایان اجلاس کنگره ملی خلق (مجلس) و راس ساعت 30/10 صبح به وقت محلی در جمع خبرنگاران حضور یافت .

وی در پاسخ های خود گفت که اتهام های آمریکا در مورد حملات سایبری بی اساس است و این در حالیست که چین خود از قربانیان این نوع حملات می باشد.

نخست وزیر چین افزود: پکن و واشنگتن اختلاف هایی دارند که لازم است با رایزنی های بیشتر حل و فصل شود.

با این وصف وی همزمان روابط سیاسی چین و روسیه را بسیار مطلوب توصیف کرد که باز هم گسترش خواهد یافت.

نخست وزیر چین با تاکید براینکه کشورش در مسیر ˈتوسعه صلح آمیزˈ گام بر می دارد، اظهارداشت: توسعه اقتصادی صلح آمیز چین برای جهان سودمند است. ˈچین و مردم این کشور به این محیط صلح آمیز نیاز دارند اما ما در خصوص مسایل مرتبط با حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود با کسی مصالحه نخواهیم کرد.ˈ

وی مبارزه با فساد و آلودگی محیط زیست ، مساله مهاجرت 260 میلیون چینی روستایی و کارگر به شهرهای بزرگ، تولید امن مواد غذایی و آب آشامیدنی سالم، مشکلات شهرنشینی ، توسعه کشاورزی و حفاظت از منافع روستاییان ، جلوگیری از تولید کالاهای تقلبی و شناسایی آلوده کننده ها در شهرها را از اهم چالش های پیش روی دولتش دانست و قول داد برای برطرف کردن آنها تدابیر موثری اتخاذ شود.

لی گفت که بر اساس دیدگاه مردم و با توجه به نظارت رسانه‌ها،‌ دولت جدید چین به دنبال ایفای نقشی نوین و توسعه جامعه نسبتا مرفه است.

نخست وزیر چین در مورد توسعه روابط با تایوان و هنگ کنگ نیز مواضع قبلی کشورش را تکرار کرد .

دوازدهمین کنگره ملی خلق چین که از حدود دو هفته قبل شروع در پکن شروع بکار کرده بود امروز به کار خود پایان داد.

در جریان این رویداد مهم انتقال قدرت از نسل چهارم رهبری حزب کمونیست به نسل پنجم که از حدود چهار ماه قبل شروع شده بود تکمیل شد و مجلس چین چهره‌های جدید از جمله رییس جمهور، نخست وزیر، معاونان نخست وزیر و اعضای کابینه این کشور را انتخاب و معرفی کرد.

کد خبر 205660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز