شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور بلغارستان اعلام کرد انتخابات پیش از موعد در بهار برگزار خواهد شد.

روسن پلونلیف گفت بعد از استعفا بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان، هیچ حزب پارلمانی تشکیل دولت را نمی پذیرد و به‌همین دلیل انتخابات پیش از موعد برگزار می‌شود.

او در پایان دیدار با احزاب پارلمانی گفت: «ما تلاش خواهیم کرد هر چه سریع‌تر انتخابات را سازماندهی کنیم، ما همه تلاش خود را برای فائق آمدن بر بحران و تعیین دولتی قانونی به کار خواهیم گرفت».

رئیس‌جمهور بلغارستان تصریح کرد: «دوره درنظر گرفته شده برای انتخابات پایان ماه آوریل و اواسط ماه مه خواهد بود ».
وی افزود: «همه احزاب موافق هستند از ناظران بین‌المللی سازمان امنیت و همکاری‌اروپا و مجمع پارلمانی شورای‌اروپا برای نظارت بر برگزاری انتخابات دعوت به عمل آید».

رئیس‌جمهور بلغارستان همچنین گفت: احزاب سیاسی برای تشکیل دولت جدید در چهارچوب دوره قانون‌گذاری کنونی که در پایان ماه ژوئن تمام می‌شود، تمایلی ندارند. کارآیی این مجمع خاتمه یافته‌است.
بر اساس قانون اساسی بلغارستان رئیس‌جمهور باید از احزاب اصلی راست و چپ و همچنین یک حزب سوم پارلمانی برای تشکیل دولت نظر بخواهد. پلونلیف تصریح کرد هفته آینده این رویه قابل قبول نخواهدبود و پارلمان منحل خواهدشد.

در روزهای آتی پارلمان برای پاسخ‌گویی به انتظارات معترضانی که از 12 روز پیش تاکنون در سراسر کشور تظاهرات می‌کنند، اصلاحیه‌هایی برای دو قانون مربوط به انرژی و حفاظت محیط‌زیست تصویب خواهدکرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پلونلیف از نمایندگان تظاهرکنندگان خواست درباره اولویت‌های خود در برابر دولت با کارشناسی که او برای سازماندهی انتخابات منصوب خواهدکرد، مذاکره کنند.

کد خبر 202627
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز