یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رای‌دهندگان بلغارستانی یک‌شنبه 22 اردیبهشت در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنند.

bulgaria

این در حالی است که اتهام وقوع تقلب در این انتخابات مطرح شده و تا همین جا پلیس با هجوم به یک چاپخانه ساعاتی پیش از آغاز رای‌گیری 350هزار برگه تقلبی را کشف و ضبط کرد.

این برگه‌های رای که در 15 کیلومتری شمال‌غربی صوفیه پیدا شدند بیشتر از میزانی بوده که چاپخانه خصوصی مولتی پرینت برای چاپشان با دولت قرارداد داشته‌است.

 

multiprint -bulgaria

رادیو دولتی بی ان آر بلغارستان گزارش داد دولت این کشور اعلام کرده تعداد 8 میلیون و 343 هزار برگه‌ای را که سفارش کرده بود دریافت کرده‌است.مالک مولتی پرینت نیز ادعا کرده هیچ عمل خلاف قانونی انجام نداده و آنها قصد داشتند برگه‌های اضافه را دور بریزند.

این رویدادها و احتمال زیاد تقلب که مدام از سوی احزاب مختلف علیه حزب حاکم مطرح می‌شود می‌تواند  در نهایت به بن‌بست سیاسی و دور جدید اعتراض در این کشور که فقیرترین کشور اتحادیه اروپاست، منجرشود.

 فقر مردم بلغارستان موجب شده که تاکنون شش نفر دست به خودسوزی زده و جان خود را از دست بدهند.

شکست قانون‌گذاران برای رسیدگی به نگرانی اصلی بلغارستانی‌ها موجب دلسردی رای‌دهندگان شده است و پیش بینی شده که مردم پس از گذشت مدتی دوباره  به خیابا‌ن‌ها خواهند آمد.

اعداعا ها و نگرلنی‌ةایی درخصوص   خرید رای نیز مطرح شده و همین موضوع سازمان امنیت و همکاری اروپا را واداشته تا بزرگترین هیات ناظر خود را به بلغارستان اعزام کند.

کد خبر 213753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز