گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به بهره‌برداری از تونل نیایش از احداث خط شش اتوبوس تندرو در آینده نزدیک و پس از بهره‌برداری از بزرگراه طبقاتی صدر در این بزرگراه خبر داد.

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به احداث خط شش اتوبوس‌ تندرو در مسیر بزرگراه صدر گفت: همانطور که شهردار تهران اعلام کرده بودند، هیچ معبر و بزرگراهی در شهر مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد مگر اینکه سهم حمل‌ونقل عمومی در آن معبر دیده شود. از این‌رو با اتمام پروژه صدر خط شش اتوبوس‌ تندرو در طبقه همسطح بزرگراه صدر اجرا خواهد شد. وی همچنین در مورد دوازدهمین کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک که در یکم و دوم اسفندماه برگزار می‌شود گفت: امسال بیش از یک هزار مقاله از نقاط مختلف کشور و 20کشور جهان برای کنفرانس ارسال شده است.

تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در مجموع 1028مقاله به کنفرانس حمل‌ونقل و ترافیک ارسال شده که160مقاله برای ارائه و 220مقاله برای پوستر انتخاب و برگزیده شده‌اند. وی تصریح کرد: کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک توانسته جایگاه بین‌المللی خود را به خوبی پیدا کند؛ چنان‌که از 20کشور دنیا برای این کنفرانس ارسال مقاله صورت گرفته و از حدود 10کشور دنیا مانند انگلیس، کانادا، استرالیا، نروژ، بلژیک، برزیل، ترکیه و... شرکت کنندگانی در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

معاون شهردار تهران ادامه داد: 23نهاد ملی و بین‌المللی حامی این کنفرانس هستند که ازجمله این نهادها می‌توان به دانشگاه‌های مطرح کشور مانند دانشگاه شریف، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه علامه و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.وی با بیان اینکه نهادهای بین‌المللی مانند UITP نیز از حامیان این کنفرانس هستند گفت: موضوع ترافیک یک موضوع و معضل بین‌المللی است که ما در تلاشیم در برگزاری کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک از دانش و تجربیات دیگر کشورهای جهان برای حل این معضل بهره ببریم.

وی افزود: طی 100سال ورود خودرو به کشور متأسفانه تنها به موضوعات سخت افزاری مانند خودرو، راه‌ها و... توجه شده و فرهنگ ترافیک و موضوعات نرم‌افزاری آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است، به همین دلیل امروز ما شاهد ضعف فرهنگ ترافیک در کشور هستیم و برای رفع این معضل یکی از اصلی‌ترین قدم‌هایی که باید برداشته شود اصلاح و نهادینه کردن فرهنگ صحیح ترافیکی در کشور است.

وی افزود: ساخت پروژه تونل نیایش و دو طبقه کردن بزرگراه صدر و یا ساخت بزرگراه امام علی و... به موازات توسعه خطوط سه، شش و هفت مترو و ساخت واگن‌های جدید، همچنین توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو و افزایش ناوگان اتوبوسرانی و توسعه مدیریت هوشمند ترافیک و غیره صورت می‌گیرد. یعنی ما کارهای دیگر را متوقف نکرده‌ایم و تمام نیازهای شهر با اولویت‌بندی مورد توجه قرار دارد.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: در بودجه پیشنهادی سال92 از 12هزارمیلیارد تومان بودجه پیشنهادی، بیش از پنج‌هزارمیلیارد تومان برای حوزه حمل‌ونقل و زیرساخت‌‌های آن پیش‌بینی شده که این نشان از توجه و اهمیت توسعه حمل‌ونقل عمومی برای مدیریت شهری دارد و نباید غیرمنصفانه در این خصوص قضاوت و صحبت شود.

کد خبر 201872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز