مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران بخش جنوبی تونل نیایش و ورودی کردستان به بهره‌برداری رسید.

تونل نیایش

به گفته قالیباف ظرفیت استفاده از تونل نیایش با پیشرفت پل صدر بیشتر خواهد شد.شهردار تهران در حاشیه این مراسم با حضور درجمع خبرنگاران بابت افتتاح تونل نیایش به طول بیش از 3500متر خدا را شکر کرد و گفت: این تونل از بعد فنی، ایمنی و زیبایی نه‌تنها در شهرتهران که در دنیا بهترین است و این کار امکان‌پذیر نبود مگر با همت کارگران و جامعه مهندسان ایرانی که با روحیه دوران دفاع مقدس، کار جهادی، عشق و عقلانیت کار را پیش بردند و از این بابت به آنها خسته نباشید می‌گویم.

وی در توضیح شاخص‌های استاندارد تونل نیایش اظهار کرد: علاوه بر اینکه در هر 500 متر بین تونل شمالی و جنوبی دسترسی و همچنین در هر 200 متر خروج اضطراری درنظر گرفته شده، سیستم روشنایی، آتش‌نشانی و اطفای حریق و کنترل ترافیک و سیستم تصفیه هوای تونل نیز به‌صورت دقیق و هوشمند تعبیه شده است و از این بابت ان‌شاءالله به هیچ عنوان شاهد بروز آلودگی هوا در تونل نیایش نباشیم. شهردار تهران با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در تونل جنوبی نیایش و ورودی کردستان گفت: فعلا تشخیص ساعات بهره‌برداری از تونل نیایش بر‌عهده راهنمایی و رانندگی است اما مسلما تا زمان تکمیل بزرگراه دو طبقه صدر نمی‌توانیم از همه ظرفیت‌های تونل استفاده کنیم.

وی در عین حال‌که از فرهنگ بالای شهروندان تهرانی قدردانی کرد به ذکر مثالی در این باره پرداخت وگفت: همزمان با سال جدید پنج میلیون شاخه گل لاله در شهر تهران کاشته شد اما خوشبختانه یک مورد گزارش نداشتیم که این لاله‌ها دچار صدمه یا آسیب از سوی شهروندان شده باشد واین نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم در حفظ زیبایی و سرمایه‌های عمومی شهر است و در مورد تردد در تونل نیایش نیز این امیدواری وجود دارد که شهروندان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با ایمنی و آرامش در این مسیر تردد کنند.

شهردار تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاری درخصوص اینکه بزرگراه امام‌علی تا‌کنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است آیا قول می‌دهید این بزرگراه درموعد مقرر افتتاح شود؟ اظهار کرد: این قول را من نمی‌دهم بلکه مهندسان و کارگران زحمتکشی که دراین پروژه فعالیت دارند قول داده‌اند که بزرگراه امام علی در 13 رجب افتتاح شود و این پروژه بزرگ فنی و عمرانی که در تاریخ شهرداری تهران بی‌نظیر است، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

افزایش ساعات کار تونل نیایش

دیروز مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران نیز خبر داد که تا پایان این ماه و فرارسیدن تعطیلات مدارس و کاهش ترافیک ساعات استفاده از تونل جنوبی نیایش افزایش خواهد یافت. وی گفت: طبق قولی که در تاریخ ششم فروردین سال 1390 به شهردار تهران داده بودیم مبنی براینکه عملیات عمرانی تونل نیایش را در مدت زمانی بسیار کوتاه به پایان برده و از آن بهره‌برداری خواهیم کرد، به قول خود وفا کردیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران افزود: با لطف خدا در دهه فجر سال گذشته تونل شمالی نیایش و مسیر شرق به غرب و شرق به جنوب بهره‌برداری شد و امروز هم تونل جنوبی در مسیرهای غرب به شرق و ورودی کردستان شمال به اتمام رسید.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه بخش جنوبی تونل که امروزبه بهره‌برداری رسید 3500 متر عملیات تونل‌سازی‌ شده است، اظهار کرد:

احداث این تونل با کاری تیمی انجام شد و در آن نه‌تنها همه استانداردهای روز دنیا که حتی استانداردهای فراتر موجود در دنیا به کار گرفته شده چنان‌که حتی در سمینارهای بین‌المللی معرفی می‌شود. بنابر این گزارش، فعلا تونل جنوبی نیایش با توجه به در دست احداث بودن بزرگراه طبقاتی صدرو ملاحظات ترافیکی مترتب برآن، از ساعت 10 صبح تا دو بعدازظهر به روی خودروها بازخواهدبود.

کد خبر 210377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز